اطلاعیه دادگستری اصفهان درباره حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه-راهبرد معاصر

اطلاعیه دادگستری اصفهان درباره حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه

دادگستری استان اصفهان در پی انتشار خبر مجازات یک زوج فعال بخش گردشگری ساکن روستای مصر از توابع شهرستان خور و بیابانک به اتهام نگهداری گربه، برای روشن‌شدن افکار عمومی آگهی صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 09
کد خبر: ۲۵۹۷۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این آگهی آمده است: مهر ماه سال گذشته ماموران انتظامی برای اجرای دستور قضایی به روستای مصر، رفتند که در بازرسی و بازدید از یکی از اقامتگاه‌های روستای مصر متوجه شدند پلمب یکی از اتاق‌های این اقامتگاه فک شده است. ماموران هنگام انجام وظیفه با اعتراض، هیاهو و جنجال متصدی اقامتگاه و همسر وی مواجه شده و بر همین اساس مراتب را به مقام قضایی گزارش کردند.

این اطلاعیه می‌افزاید: براساس گزارش پرونده، در زمان حضور ماموران برای پلمب اتاق، تعدادی گربه در داخل اتاق و روی میز داخل اتاق تردد داشتند که این گربه‌ها توسط متصدیان اقامتگاه بوم‌گردی نگهداری می‌شدند.

براساس این اطلاعیه: پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات قضایی و تشکیل جلسه دادرسی، دادگاه در نهایت نامبردگان را به اتهامات فک پلمب، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید علیه بهداشت به‌دلیل نگهداری گربه در اقامت بوم‌گردی و محل اتاق‌ها (که از مصادیق اقدام علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود)، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی محکوم کرد و با توجه به جرایم بسیار آنان با تعیین مجازات سخت‌تر، زوج پرونده به اتهام فک پلمب غیرقانونی به ۲ سال حبس و زوجه به اتهام اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

اطلاعیه دادگستری استان اصفهان می‌افزاید: این پرونده با اعتراض متهمان به حکم صادره به دادگاه تجدید نظر استان، ارسال و دادگاه تجدیدنظر ایرادی به رای دادگاه بدوی وارد ندانست و آن را تایید کرد.

پرونده با تقاضای متهمان و وکیل زوجه در دو مرحله برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال شد که در هر دو مرحله اعاده دادرسی آنها رد شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده