تناقض آماری معنادار صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

تناقض آماری معنادار صهیونیست‌ها

در بحبوحه سالگرد عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی با سیلی از آمارهای معنادار محاصره شده است که خبر از سقوط سیاسی، اقتصادی و امنیتی آن می‌دهند. آمارها در تناقض با ادعاهای مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی صهیونیست مبنی بر موفقیت در جبهه‌های جنگ با محور مقاومت قرار دارند.
سامان سفالگر؛ کارشناس مسائل غرب آسیا
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۵۹۷۸۴

تناقض آماری معنادار صهیونیست‌ها

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مدت زمان زیادی از سالگرد عملیات پیروزمندانه «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر 2023 میلادی نمی گذرد. رویدادی که به زعم بسیاری از تحلیلگران و تئوریسین های عرصه روابط بین الملل، بسیاری از معادلات و چشم اندازهای مطرح منطقه غرب آسیا را تغییر داد و رژیم صهیونیستی را وارد سلسله ای از بحران ها کرد؛ بحران هایی که به قدری جدی شده اند حتی مقام های ارشد صهیونیست نیز به صراحت تنش های جاری این رژیم را نوعی جنگ برای بقا و جنگِ وجودی توصیف می کنند. 
 

گروه های مقاومت عراقی و سوری و نیز انصارالله یمن همچنان به حملات سنگین و کوبنده خود علیه سایت های حساس رژیم اشغالگر قدس ادامه می دهند


در این راستا مقام های سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس و جریان های رسانه ای و تبلیغاتی متحدشان اصرار دارند رژیم صهیونیستی را پس از گذشت یک سال از عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ غزه، پیروز نبرد علیه محور مقاومت معرفی کنند. این در حالی است که ادعاهای آن ها هیچ نسبتی با واقعیت های میدانی ندارد. به عنوان نمونه، صهیونیست ها برخلاف اهداف اعلامی شان نتوانسته اند جنبش حماس و گروه های مقاومت فلسطینی را نابود کنند و جالب اینکه این گروه‌ها همچنان به نحوی فعال به نبرد با دشمن صهیونیست می پردزاند و به دلیل فریبکاری های این رژیم از هرگونه مذاکرات آتش‌بس و صلح با آن خودداری می کنند.
 
به تازگی شاهد بودیم موشک های فلسطینی در چندین نوبت تل آویو و دیگر مناطق مهم فلسطین اشغالی را با دقت هدف قرار دادند. در عین حال، رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته است اسیران در بندِ خود نزد جنبش حماس را آزاد کند. جدای از این ها، حزب الله لبنان فعالانه به جنگ با دشمن صهیونیستی ادامه می دهد، روزانه صدها موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک می کند و مانع از بازگشت بیش از 200 هزار صهیونیست آواره از مناظق شمالی اراضی اشغالی به خانه‌هایشان می شود.
 
گروه های مقاومت عراقی و سوری و نیز انصارالله یمن همچنان به حملات سنگین و کوبنده خود علیه سایت های حساس رژیم اشغالگر قدس ادامه می دهند و به تازگی جمهوری اسلامی ایران در قالب عملیات «وعده صادق 2» با شلیک بیش از 200 موشک به سمت فلسطین اشغالی ضربه ای مهلک به صهیونیست ها وارد کرد. با وجود این، رژیم صهیونیستی با کارزار ترور رهبران و فرماندهان جریان مقاومت سعی دارد برای خود دستاوردسازی کند و ژست بازیگر پیروز بگیرد. 
 
این موضوع حتی انتقاد تحلیلگران و تئوریسین های صهیونیست را برانگیخته است و تأکید می کنند، راهبرد ترور رهبران مقاومت منطقه کارساز نیست که اگر چنین بود، سیل ترورهای پیشین رژیم اشغالگر قدس علیه چهره های مهم و نیروهای مقاومت در منطقه اثربخش می بود و رژیم صهیونیستی به نقطه بحرانی کنونی نمی‌رسید. حتی اگر تمامی این گزاره‌ها را کنار بگذاریم، صهیونیست ها با چالش آماری جدی نیز در معرفی خود به عنوان کنشگر فعال در قالب درگیری های یک سال اخیر در منطقه مواجه هستند. ماجرا از این قرار است، بانک مرکزی رژیم اشغالگر قدس به تازگی در موضع گیری ای اعلام کرده هزینه جنگ غزه و لبنان برای رژیم صهیونیستی چیزی بیش از 670 میلیارد دلار بوده است.
 
اداره آمار رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد، صنعت گردشگری این رژیم با سقوط 95 درصدی مواجه شده است و در عین حال، بیش از 55 درصد شرکت های فعال در فلسطین اشغالی تعطیل شده اند. البته گزارش های مختلفی از فرار میلیاردها دلار سرمایه داخلی و خارجی از اراضی اشغالی در یک سال اخیر منتشر شده و تنها در یک نمونه شرکت آمریکایی «شِورون« از انصراف خود در زمینه توسعه میدان های نفتی و گازی رژیم اشغالگر قدس به دلیل تهدیدات فزاینده امنیتی سخن گفته است.
 

شرکت آمریکایی «شِورون« از انصراف خود در زمینه توسعه میدان های نفتی و گازی رژیم اشغالگر قدس به دلیل تهدیدات فزاینده امنیتی سخن گفته است


رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» اقدام به برگزاری نظرسنجی هایی کرد که یافته های معناداری به دنبال داشت. به عنوان نمونه، 41 درصد صهیونیست ها اعلام کردند، دیگر به ارتش رژیم صهیونیستی هیچ اعتمادی را ندارند. 86 درصد از آن ها گفته اند که حاضر به زندگی در مناطق مجاور با نوار غزه نیستند و 61 درصدشان تاکید کردند، دیگر در فلسطین اشغالی احساس امنیت ندارند. جالب تر اینکه نشریه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، مهاجرت صهیونیست ها به خارج از فلسطین اشغالی در سال 2023 میلادی در قیاس با سال 2021 میلادی تا سه برابر افزایش یافته است.
 


بگذریم که آمارهای مختلف در اراضی اشغالی از چندبرابر شدن مشکلات روحی و روانی و افزایش مصرف داروهای آرامبخش نیز حکایت دارند. این موارد تنها بخش های کوچکی از آمارها، اعداد و ارقام معناداری هستند که رژیم صهیونیستی در سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ با محور مقاومت با آن ها مواجه بوده است؛ آمارهایی که چیزی جز شکست و ناکامی برای اشغالگران صهیونیست فریاد نمی زنند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده