تقلای نتانیاهو برای فرار از مرگ سیاسی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
یادداشت بسام روبین، کارشناس نظامی اردن؛

تقلای نتانیاهو برای فرار از مرگ سیاسی

انتقادها از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت‌های فزاینده در غزه و قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین افزایش یافته و از نظر سیاسی مرگ را پیش چشمان خود می‌بیند.
بسام روبین؛ کارشناس نظامی اردن
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۷۶۸۰

نتانیاهوی رو به موت و صهیونیسم روبه‌زوال

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ عملیات «طوفان الاقصی» نقاب از چهره فریبنده و پر مدعای غرب برداشت و به جهان آزاد آن‌گونه که واقعیت است نشان داد آنها حامیان تروریسم، مبارزان علیه حقوق بشر و ناقضان قوانین بین‌المللی هستند؛ کسانی که با حمایت های خود از رژیم صهیونیستی بر شدت کودک کشی و نسل کشی در غزه می افزایند.

افراط گرایان به جای توقف جنگ و تلاش برای آزادی سربازان و افسران اسیرشان، از بمباران غزه و کشتار فلسطینیان به بهانه های واهی حمایت می کنند


عملیات مقاومت فلسطین، بمباران بیمارستان ها و خانه های مردم بی گناه را به وسیله صهیونیست های متجاوز در جنگ غزه و غربی ها را به عنوان حامیان این جنایت در دو روی یک سکه نشان داد. آمریکا، انگلیس و در کنارشان فرانسه و آلمان تلاش کنند افکار عمومی جهان را گمراه کنند، فریب دهند و بگویند کشورهای دموکراتیکی هستند که به حقوق بشر احترام می گذارند. این در حالی است که در کنار رژیم صهیونیستی قاتل کودکان و مظلومان هستند.


آنها هستند که آب، برق و خدمات ارتباطی را برای پنهان کردن جنایت های فجیعشان قطع می کنند. در مقابل، آزادگان جهان که پیگیر تحولات غزه هستند، از آنها می خواهند فوری جنگ ظالمانه غزه را متوقف و روند حل و فصل اوضاع را آغاز کنند. انتقادها از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت های فزاینده و قتل عام مردم بی گناه افزایش یافته است و «وضعیت سیاسی وی را رو به موت قرار داده است».


«بی بی» از هر فرصت ممکن برای ایجاد بارقه امید فرار از محاکمه اش در برابر صهیونیست ها استفاده می کند، حامیانش نیز با سکوت در برابر جنایات های وی در نوار غزه خود را در انظار مردم جهان احمق جلوه می دهند. افراط گرایان به جای توقف جنگ و تلاش برای آزادی سربازان و افسران اسیرشان، از بمباران غزه و کشتار فلسطینیان به بهانه های واهی حمایت می کنند. ناآگاهی صهیونیست ها از واقعیت غزه و سکوت در برابر جنایت های نتانیاهو قمار بر سر جان فرزندان اسیرشان است.


وعده و وعیدها و تلاش های مذبوحانه دو ماه اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها راهی از پیش نبرده، بلکه وضعیت رو به زوال این رژیم را شدت بخشیده است. آنها در تحقق هیچ یک از اهدافشان موفق عمل نکردند و مقاومت فلسطین در عمل، استواری و انسانیت خود را نسبت به گروگان های آزاد شده نشان داد و اگر حمایت های آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم یک ماه نیز دوام نمی آورد.


فروپاشی و زوال صهیونیست ها وعده قطعی الهی است که از مدت ها پیش آغاز شده و عملیات مقاومت بر قطعیت تحقق آن افزوده است. اکنون شاهد نخستین گام نابودی رژیم صهیونیستی هستیم که نشانه هایش هفتم اکتبر برملا شد و ادامه جنایت های تل آویو لکه ننگ ابدی بر پیشانی صهیونیست ها و غرب باقی می گذارد.

فروپاشی و زوال صهیونیست ها وعده قطعی الهی است که از مدت ها پیش آغاز شده و عملیات مقاومت بر قطعیت تحقق آن افزوده است


آنها برای حفظ موجودیت خود به تکاپو افتاده اند و این روند باعث شده است غرب ظالم جایگاه باثبات گذشته خود را از دست بدهد. درباره فلسطینیان باید گفت، آنها عرب و مسلمان هستند، ولی مشخص نیست چرا دولت های عربی مسیری غیرانسانی یعنی سکوت در برابر جنایت های صهیونیستی در پیش گرفته اند؟ این در حالی است که ملت های عربی و اسلامی با تأکید بر ارزش های بشردوستانه، ظلم و بی اخلاقی دولت هایشان را در قبال جنگ غزه محکوم می کنند.


از آنها می خواهیم فشار خود را بر دولت هایشان برای دست کشیدن از حمایت رژیم اشغالگر و افشای حقیقت غزه افزایش دهند. همچنین محافل بین المللی باید فشار برای برقراری آتش بس فوری، بدون قید و شرط و آغاز مذاکرات برای تخلیه زندان ها و حل فوری موضوع فلسطین مطابق با ابتکار اعراب را بدون تأخیر در دستور کار قرار دهند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده