هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه-راهبرد معاصر
کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران | هیچکس زنده خارج نشد رژیم اسرائیل ۲۲ فلسطینی را در کرانه باختری ربود هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مجتبی امانی | هدیه رهبر انقلاب برای سفیر ایران در لبنان عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم موشک‌باران گسترده شمال اراضی اشغالی | هلاکت افسر صهیونیست سازمان ملل: بیش از ۹۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند بن سلمان در دیدار با عراقچی: پادشاهی سعودی در مورد ایران مصمم است بیانیه کاخ سفید بعد از گفتگوی بایدن و نتانیاهو هاآرتص: ایران توان جنگ ویران‌کننده علیه اسرائیل دارد عراقچی: ایران و عربستان با هم می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند مأموریت موفقیت آمیز هدهد حزب الله + جزییات عراقچی راهی قطر شد جزئیات عملیات جوخه‌های ترور اسرائیل در نابلس تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی با حزب‌الله لبنان

هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی‌های خود در قطر با اشاره به وضعیت آوارگان لبنانی هشدار داد: اگر جامعه بین الملل جلوگیری نکند و منطقه ورود نکند حتما با غزه‌های دیگری در منطقه مواجه خواهیم شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۲۵۹۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان پس رایزنی‌های خود در دوحه قطر در خصوص نتایج سفر منطقه‌ای خود به عربستان سعودی و قطر گفت: ما همین چند روز گذشته یک دیدار رسمی با قطر داشتیم و آقای پزشکیان و امیر قطر دیدار‌های خوبی داشتند. این سفر من یک سفر کوتاهی برای رایزنی در خصوص مسائل منطقه بود و آنچه که در غزه و لبنان می‌گذرد. 

وی افزود: بحث‌های خیلی خوبی صورت گرفت. اتفاق نظر درباره نگرانی‌های جدی در منطقه در خصوص جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، وجود دارد. بحث آوارگان در لبنان مورد توجه است و بحث فعالیت‌هایی که برای توقف این جنایات باید در سطح بین المللی و منطقه‌ای صورت بگیرد مطرح شد.

عراقچی با بیان اینکه ما رایزنی‌های خوبی داشتیم، اظهار داشت: قرار شد ادامه پیدا کند و با کشور‌های دیگر منطقه و در سطح بین المللی رایزنی‌ها ادامه پیدا کند. جامعه بین المللی باید تلاش کند از جنایت‌هایی که توسط یک فرد به خاطر منافع خودش انجام می‌شود و منطقه‌ای را دارد به سمت جنگ و درگیری می‌کشد، جلوگیری کند. مجموعه فعالیت‌هایی را هماهنگ کردیم و ان شاءالله مستمر خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره رایزنی‌های خود در عربستان گفت: ما هم با ریاض و دوحه و هم با کشور‌های دیگر منطقه نگرانی مشترک نسبت به این جنایت‌ها و حملاتی که رژیم صهیونیستی می‌کند، داریم. اراده مشترک برای اینکه جلوی این حملات گرفته شود وجود دارد.

وی افزود: تعداد آوارگانی که در لبنان هستند تقریبا با آوارگان در غزه برابر شده و اسرائیل دارد غزه دیگری را ایجاد کند.

عراقچی تصریح کرد: اگر جامعه بین الملل جلوگیری نکند و منطقه ورود نکند حتما با غزه‌های دیگری در منطقه مواجه خواهیم شد. خصلت تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد مگر با یک تلاش جمعی و مشترک.

وی در آخر گفت: این درک مشترک درباره یک تهدید جامع در منطقه و احتمال یک جنگ فراگیر وجود دارد و لزوم مقابله مشترک با آن هم وجود دارد. باید راه‌های آن مورد مشورت قرار گیرد./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار