شمار شهدای غزه از ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفت-راهبرد معاصر

شمار شهدای غزه از ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفت

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به شهادت ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی در غزه، گفت که ۷۰ درصد از قربانیان حملات صهیونیستها، زنان و کودکان هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۱۰۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز شنبه خبر داد که از هفتم اکتبر تا کنون، در پی حملات رژیم صهیونیستی، ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۵۶ هزار و ۱۶۵ نفر هم زخمی شدند.

خبرگزاری سما به نقل از القدره گزارش داد، امروز و در هشتاد و پنجمین روز از حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه، رژیم اشغالگر امروز ۱۴ کشتار انجام داد که ۱۶۵ نفر شهید و ۲۵۰ زخمی بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قربانیان حملات صهیونیستها، زنان و کودکان هستند، تصریح کرد: در پی حملات تل‌آویو به کادر درمان، ۳۱۲ نفر هم به شهادت رسیدند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: اسرائیل عمدا ۱۴۲ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۳ بیمارستان و ۵۳ مرکز پزشکی را از مدار فعالیت خارج کرده است. ۹۹ نفر از کادر درمان هم بازداشت هستند.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر قحطی برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره که نیازمند آب، غذا و دارو هستند، گفت: ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان، از سوء تغذیه رنج می‌برند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک هم با سرمای شدید و قطحی مواجه هستند.

در شرایطی که در پی حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۱.۵ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند، هلال احمر مصر کار ساخت یک اردوگاه آوارگان در منطقه غرب «خان یونس» در جنوب غزه را آغاز کرده است.

تمامی لوازم و مصالح و امکانات مورد نیاز برای ساخت این اردوگاه از چند روز پیش وارد خان یونس شده است. هلال احمر مصر روز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد که به دستور عبدالفتاح السیسی قصد ساخت یک اردوگاه در غزه را دارد.

القدره در پایان کمک‌های پزشکی را بسیار محدود توصیف و تأکید کرد: مکانیزم کنونی برای ترخیص بیماران و افراد زخمی، باعث شده است که شمار زیادی از این افراد جان خود را از دست بدهند./ فارس 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده