چگونه ایران معادله جنگ منطقه‌ای را به هم زد؟-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

چگونه ایران معادله جنگ منطقه‌ای را به هم زد؟

پس از اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، بوقچیان صهیونیستی-غربی اینگونه تداعی کردند کار حزب‌الله به آخر خط رسیده است، اما تمامی معادلات و سناریوهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به وسیله ایران برهم خورد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۵۹۸۹۵

چگونه ایران معادله جنگ منطقه‌ای را به هم زد؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر 2023 میلادی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این بودند در کمتر از دو ماه با حملات گوناگون نظامی، سایبری و راهبردی نیروهای مقاومت را به شدت تضعیف و از منطقه پاک سازی کنند. آمریکا و رژیم صهیونیستی همانند سال های قبل از هیچ عملیات وحشتناکی در منطقه دریغ نکردند و افراد غیرنظامی را نیز مورد حملات پی در پی خود قرار دادند.
 

در مرحله نخست، پاسخ قاطع و انتقام ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس در تهران به وسیله عملیات موشکی از ایران بود


با گسترده تر شدن عملیات، طراحی حملات نیز رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت، عملیات سایبری مختلف مانند انفجار پیجرها و بیسیم ها، ایجاد ترس و وحشت میان غیر نظامیان و ابهام درباره توانایی های نیروهای مقاومت ادامه یافت. پس از این عملیات، آشفتگی در منطقه به وسیله رژیم صهیونیستی و آغاز ترورهای پی در پی سران مهم مقاومت مانند سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و ابراهیم عقیل، از رهبران مقاومت لبنان بسیاری از مردم و ناظران دچار ابهام در سرنوشت جنگ شدند.
 


پس از اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، بوقچیان صهیونیستی-غربی اینگونه تداعی کردند کار حزب‌الله به آخر خط رسیده است و با حمله نهایی به صورت زمینی نیروهای مقاومت برای همیشه از روی زمین محو خواهند شد؛ اما تمامی معادلات و سناریوهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به وسیله ایران برهم خورد.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همدستانش قصد داشتند با از بین بردن متحدان ایران و نیروهای مقاومت و ترور فرماندهان ارشد حزب الله و حماس، تسلط جمهوری اسلامی ایران را در منطقه از بین ببرند. اقدامات جمهوری اسلامی ایران از این نقطه آغاز و ارزیابی شد.
 
در مرحله نخست، پاسخ قاطع و انتقام ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس در تهران به وسیله عملیات موشکی از ایران بود. اقدام حساب شده بعدی در روز حمله موشکی به رژیم صهیونیستی بود، هنگامی که ایران با تحرکات خود این باور را به مقام های صهیونیست رسانده بود دست کم میان ۱۲ تا ۲۴ ساعت آینده به رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد، اما دو ساعت بعد حملات موشکی شدید ایران به مناطق مختلف سرزمین های اشغالی آغاز شد‌.
 
حمله موشکی گسترده جمهوری اسلامی باعث افزایش شدید روحیه نیروهای مقاومت و با ادامه یافتن این حملات به وسیله حزب الله در روزهای پس از حمله موشکی، مرکز ثقل جنگ تا حدود زیادی از لبنان به رژیم صهیونیستی منتقل شد. سلسله اقدامات ایران و حزب الله لبنان باعث شد از ادامه پیش روی رژیم صهیونیستی در منطقه جلوگیری و معادلات نظامی منطقه دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود.
 

با ادامه یافتن حملات به وسیله حزب الله در روزهای پس از حمله موشکی، مرکز ثقل جنگ تا حدود زیادی از لبنان به رژیم صهیونیستی منتقل شد


با حملات ایران به رژیم صهیونیستی و سفر سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان سناریوی بعدی این رژیم مبنی بر اینکه ایران نیروهای مقاومت را تنها گذاشته است، از بین رفت و برای بار دوم همدلی و اتحاد میان نیروهای مقاومت افزایش یافت. نتیجه افزایش روحیه رزمندگان حزب الله پس از ترور فرماندهان ارشد را می توان در حملات پی در پی به حیفا و تل‌آویو در هفته های اخیر مشاهده کرد.
 


تمام معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکا با اقدامات یاد شده فروپاشید و هزینه های هنگفتی که در ماه های اخیر از جیب صهیونیست ها خالی کرده بودند، موج شدیدی از اعتراضات را در سرزمین های اشغالی و علیه نتانیاهو و کابینه اش به وجود آورده است. عملکرد فناوری های  نظامی رژیم صهیونیستی نیز زیر سؤال رفت و شهرک نشينان حیفا و سایر مناطق رژیم صهیونیستی، امنیتی که ادعا می شد، دیگر باور ندارند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده