سناتور‌های آمریکایی: بایدن از اجرای مصوبه تحریم‌های ایران گزارش دهد-راهبرد معاصر
وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه | پوتین: روابط با ایران برای ما در اولویت است | دعوت رسمی پوتین از پزشکیان برای سفر به مسکو + تصاویر رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد لاوروف: هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد ۲۰ کشته در حمله مردان مسلح به معدنچیان در بلوچستان حزب الله: استفاده از آسمان عراق برای حمله به ایران تنگه هرمز را خواهد بست

سناتور‌های آمریکایی: بایدن از اجرای مصوبه تحریم‌های ایران گزارش دهد

جمعی از سناتور‌های آمریکا با ارسال نامه‌ای خواهان گزارش دولت بایدن درباره نحوه اجرای مصوبه اخیر کنگره برای محدودیت بیشتر صادرات نفتی ایران شدند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۲۵۹۹۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، تارنمای هیل گزارش داد که برخی از سناتور‌های مذکور برای انتخاب مجدد در ایالات رقابتی مشغول فعالیت هستند و در نامه اخیر خود واشنگتن را تحت فشار قرار دادند تا مهلت گزارش‌دهی در مورد اعمال محدودیت شدیدتر در قبال صادرات نفتی ایران را رعایت کند.

 

سناتور‌ها در این نامه گفتند که بر اساس یک طرح الحاقی اضطراری که در ماه آوریل برای تامین مالی اوکراین، اسرائیل و متحدان آمریکا در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام تصویب شد، چندین ماده به محدود کردن توانایی ایران برای فروش نفت و تهیه یا توزیع تسلیحات اختصاص یافته بود. به نوشته این قانونگذاران، جو بایدن ضرب الاجل‌های متعددی را برای گزارش به کنگره در مورد نحوه پیشبرد این مصوبه رعایت نکرده است.

 

در میان امضاکنندگان این نامه چندین سناتور دموکرات ایالات رقابتی دیده می‌شوند: باب کِیسی (ایالت پنسیلوانیا)، تَمی بالدوین (ایالت ویسکانسین) و جکی روزن (ایالت نوادا). بر اساس یافته‌های آخرین نظرسنجی ها، جمهوریخواهان شانس زیادی برای تسلط بر دور بعدی سنا داشته و پیش بینی می‌شود که دستکم ۵۱ کرسی آن را تصاحب کنند.

 

جان هوون (ایالت داکوتای شمالی)، اریک اشمیت (ایالت میسوری) و چاک گِرَسلی (ایالت آیوا) از جمهوریخواهانی بودند که به همراه کریستن سینِما (سناتور مستقل ایالت آریزونا) این نامه را امضا کردند.

 

سناتور‌ها گفتند بایدن در موعد ماه اوت گزارش درباره اقدام‌ها و تحریم‌های پیشنهادی علیه خرید موشک‌های ایران و فروش نفت آن به کشور‌های دیگر، از جمله به چین، را ارائه نداده است.

 

به نوشته هیل، ضرب‌الاجلی نیز در ماه اکتبر وجود دارد که رئیس جمهوری آمریکا را ملزم می‌کند تا کنگره را از نحوه اجرای "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش‌های ایران" برای تحریم افراد مرتبط با فروش نفت ایران مطلع کند.

 

شبکه اقتصادی بلومبرگ اوایل اردیبهشت در تحلیلی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید ضد ایرانی در مجلس آمریکا و با توجه به احتمال افزایش بیش از هشت دلاری قیمت جهانی نفت در صورت اجرای این سیاست، گمانه زنی کرد که دولت بایدن در سال انتخابات و برای پیشگیری از افزایش بهای انرژی و تورم، از معافیت‌های پیش‌بینی شده در این مصوبه جهت کنترل قیمت نفت بهره‌برداری کند.

 

در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش‌های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می‌شوند. کشتی‌هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

 

با این حال، این طرح شامل معافیت‌های ۱۸۰ روزه است که بایدن می‌تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

 

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می‌دهد. این تحریم‌ها با ارزیابی‌های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت. رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می‌تواند معافیت‌های دوره‌ای تحریم‌ها را اعمال کند./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده