گفتگوی پزشکیان و مکرون در خصوص آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل-راهبرد معاصر
گفتگوی پزشکیان و مکرون در خصوص آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل پزشکیان: ابایی از کارگری برای مناطق محروم نداریم فرمانده هوافضای سپاه: هرگونه خطا را باضربه پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشور‌های آسیایی: ایران از هر توافق در لبنان حمایت می‌کند ادعای ترور یک فرمانده ارشد موشکی سپاه در لبنان | سینا شاهمیری کیست؟ قالیباف در گفتگو با المیادین: سردار قاآنی سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند دستور رییس جمهور برای تامین مسکن خانواده‌های جانباختگان معدن طبس اعترافات تکان‌دهنده عضو جیش الظلم به ناامن‌سازی محور مواصلاتی چابهار قالیباف از بیروت راهی ژنو شد میهمان نوازی خاص رئیس مجلس لبنان | نبیه بری شخصا از قالیباف پذیرایی کرد + فیلم توضیحات معاون پزشکیان درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری فرمانده جدید سپاه حفاظت هواپیمایی منصوب شد دیدار قالیباف با جمعی از نمایندگان مجلس لبنان و روسای احزاب فلسطینی جزئیات تشییع پیکر سردار نیلفروشان در مشهد، تهران و اصفهان رهبر انقلاب بر پیکر شهید نیلفروشان نماز می‌خوانند

گفتگوی پزشکیان و مکرون در خصوص آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل

دکتر مسعود پزشکیان و امانوئل مکرون روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بعد از ظهر یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در تماس تلفنی راهکار‌های توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونسیتی را مورد بررسی قرار دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ روسای جمهور دو کشور همچنین در این طی تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت تحولات منطقه به ویژه تشدید بحران در جنوب لبنان گفتگو کردند.

پزشکیان در این مکالمه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار منطقه‌ای امن و به دور از جنگ و ناآرامی بوده و از آتش‌بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، افزود: ما حتی در جریان ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی با وعده آتش‌بس سران کشور‌های غربی و به امید جلوگیری از کشته شدن انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، مدتی خویشتن‌داری کردیم، اما صهیونیست‌ها با تشدید بمباران و جنایت در غزه و گسترش آن به لبنان نشان دادند به هیچ چارچوب انسانی و قوانین بین‌المللی پایبندی ندارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر پیشنهادی برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد، از رئیس جمهور فرانسه خواست به اتفاق سران دیگر کشور‌های اروپایی به تلاش‌ها برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنایات در غزه و لبنان ادامه دهند.

پزشکیان همچنین مواضع اخیر دولت فرانسه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی در لبنان و توقف ارسال سلاح به این رژیم را مثبت ارزیابی کرد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده