دلایل دشواری سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان چیست؟-راهبرد معاصر
انحلال تعدادی از مؤسسات آموزش عالی آزاد کلاهبرداری اینترنتی با ترفند سایت خرید و فروش رمز‌های بی‌ارزش وزیر آموزش و پرورش: میانگین معدل دانش‌آموزان کشور مطلوب نیست سردار رادان: ۲ میلیون تبعه خارجی غیرمجاز باید تا پایان سال خاک ایران را ترک کنند نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسماً به دانشگاه ملی مهارت تغییر یافت معلمان بازنشسته: همچنان محروم از رتبه‌بندی هستیم | تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری زخمی شدن محیط‌بان اصفهانی از ناحیه چشم و سینه با شلیک مستقیم شکارچی غیرمجاز + عکس سن جدید بازنشستگی اعلام شد دستگیری در شورا و شهرداری پاکدشت به ۸ نفر رسید صدور گواهینامه رانندگی دو زبانه برای اولین بار در ایران هشدار پلیس درباره کلاهبرداری بزرگ در فضای مجازی + جزئیات حضور دادستان تهران در محل آتش‌سوزی بازار آهن تهران درخواست پلیس از مردم: این مرد را شناسایی کنید + عکس چه کسی دستور قتل مهرجویی و همسرش را داد؟ | وکیل اولیای دم: پای نفر پنجمی در میان است! اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد

دلایل دشواری سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان چیست؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحان سؤالات امتحانات نهایی، معلمان هستند؛ یعنی معلمانی که در کلاس درس تدریس می‌کنند و نه کارشناسان و مسئولان ادارات.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، در پی انتقادات اخیر از طراحی سؤالات امتحانات نهایی، مشخص شده است که دانش‌آموزان، به ویژه در مدارس دولتی عادی، با دشواری‌های قابل توجهی در پاسخگویی به این سؤالات مواجه هستند.

 

کارشناسان بر این باورند که کیفیت آموزش در این مدارس با نوع سؤالات طراحی‌شده در امتحانات نهایی همخوانی ندارد و این موضوع منجر به ضعف در یادگیری و ناتوانی در پاسخگویی به سؤالات مفهومی شده است.

 

بر این اساس، نیاز به افزایش کیفیت آموزش و توانمندسازی معلمان به عنوان اولویت وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است تا بتوان پس از آن، امکان طراحی سؤالات پیچیده‌تر را فراهم کرد.

 

در همین ارتباط، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در مورد طراحی سؤالات امتحانات نهایی و دشواری این سؤالات برای دانش‌آموزان، به ویژه در مدارس دولتی عادی، اظهار داشت: کیفیت سنجش در نظام آموزش و پرورش موضوعی مهم است و باید به افزایش کیفیت آموزش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

وی افزود: طراحان سؤالات امتحانات نهایی معلمان هستند؛ یعنی معلمانی که در کلاس درس تدریس می‌کنند و نه کارشناسان و مسئولان ادارات. این معلمان سؤالات متعددی را طراحی می‌کنند و از میان آن‌ها، تعدادی برای امتحان نهایی انتخاب می‌شود.

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ناتوانی دانش‌آموزان در پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی گفت: دانش‌آموزان با سبک طراحی سؤالات توسط معلمان خود آشنا هستند و به همین دلیل، وقتی با سؤالات امتحانات نهایی که توسط افراد دیگر طراحی می‌شود، مواجه می‌شوند، حتی اگر این سؤالات استاندارد باشند، برایشان مشکل است.

 

فرهادی تأکید کرد: دانش‌آموزان باید برای موفقیت در امتحانات نهایی، کتاب‌های درسی را به طور عمیق مطالعه کنند؛ زیرا یادگیری شامل سطوح مختلفی است. آموزش و سنجش دانش‌آموزان باید به یادگیری عمیق منجر شود و وزارت آموزش و پرورش طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تحقق این هدف است.

 

وی همچنین درباره تدریس معلمان بازنشسته گفت: این معلمان در تمام دوره‌های تحصیلی، از جمله ابتدایی، در کلاس‌های درس حضور دارند و وجود معلم بازنشسته با سابقه کار مشخص، بهتر از این است که کلاس درس بدون معلم بماند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار