حمله موشکی سنگین حزب‌الله به پایگاه دریایی اسرائیل در حیفا-راهبرد معاصر
تحریم‌های ضدایرانی انگلیس به بهانه حمله موشکی ایران به اسرائیل گفتگوی وزرای خارجه ایران و چین پیرامون آخرین وضعیت تحولات منطقه بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات کوبنده و مرگبار خود به پادگان گولانی حزب الله از ۳ عملیات دیگر خود خبر داد / رکورد ۳۲ عملیات در یک روز السودانی: داعش تهدیدی برای عراق نیست تاکید فؤاد حسین بر مخالفت قاطع عراق با سوءاستفاده از حریم هوایی این کشور پنتاگون: آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد اسرائیل هفتم اکتبر را عزای عمومی اعلام کرد پهپاد‌های ناشناس پنتاگون را سردرگم کرد عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد عراقچی در دیدار با نخست وزیر عراق: منطقه در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد حزب‌الله: اسرائیل با بمب خوشه‌ای به مردم لبنان حمله می‌کند فرمانده پیشین ناتو: آشفتگی بزرگ در خاورمیانه بین اسرائیل و ایران در بدترین حالت، ممکن است که با بازگشت به اواخر دهه ۱۹۳۰ می‌توانید نظیر آن را بیابید نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت

حمله موشکی سنگین حزب‌الله به پایگاه دریایی اسرائیل در حیفا

حزب‌الله در بیانیه‌های جدید خود از وارد کردن تلفات سنگین به نظامیان صهیونیست در مرز لبنان و حمله موشکی به یک پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در شمال غرب حیفا با موشک‌های پیشرفته خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، حزب الله لبنان که از ساعات بامداد، تا این لحظه از 9 عملیات علیه دشمن صهیونیستی خبر داده، در بیانیه‌های جدید خود اعلام کرد که تلفات مستقیمی به نیروهای اشغالگر وارد ساخته است.

 

در بیانیه چهارم حزب الله آمده که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه، پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت 3:15 بامداد امروز دوشنبه 14 اکتبر، تلاش گروه پیاده نظام ارتش صهیونیستی برای نفوذ به اراضی لبنان از شهر مرکبا را ناکام گذاشته و نظامیان صهیونیست را با راکت‌های توپخانه‌ای مورد هدف قرار دادند.

 

حزب الله در بیانیه پنجم خود هم اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان ساعت 3:40 بامداد امروز دوشنبه تحرکات نظامیان صهیونیست در منطقه اللبونه را ناکام گذاشته و آنها را هدف حمله موشکی قرار دادند.

 

بر اساس بیانیه ششم حزب الله، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت 7:30 صبح امروز دوشنبه پادگاه زبدین ارتش صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا را موشک باران کرده و تلفات مستقیم به نظامیان صهیونیست وارد ساختند.

 

اما حزب الله در هفتمین بیانیه خود اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه، پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، دفاع از لبنان و ملت آن و در چهارچوب سلسله عملیات‌های خیبر و در پاسخ به تجاوزات و جنایاتی که دشمن صهیونیستی مرتکب می‌شود، رزمندگان مقاومت اسلامی با ندای لبیک یا نصرالله ساعت 9:30 صبح امروز دوشنبه 14 اکتبر ، با موشک‌های پیشرفته، پایگاه دریایی ستیلا ماریس رژیم صهیونیستی را در شمال غرب حیفا مورد هدف قرار دادند.

 

حزب الله در ادامه این بیانیه خود تاکید کرد که مقاومت اسلامی حاضر و آماده دفاع از کشور و ملت سرافراز و مظلوم لبنان بوده و از انجام وظیفه خود در پاسخ به دشمن و ضربه زدن به آن دریغ نخواهد کرد.

 

در بیانیه هشتم حزب الله هم آمده است که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان ساعت 10:45 قبل از ظهر امروز محل تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب مارون الراس با راکت‌های توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

 

بر اساس بیانیه نهم حزب الله، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک گروه پیاده نظام ارتش صهیونیستی را که در تلاش برای پیشروی به سمت شهر عیتا الشعب بودند، با راکت‌های توپخانه‌ای هدف قرار داده و آنها را مجبور به فرار کردند.

 

این درحالی است که شب گذشته حزب‌الله لبنان با یک حمله پهپادی کوبنده به پایگاه نظامی وابسته به تیپ نخبه گولانی ارتش اشغالگر در منطقه بنیامینا در جنوب حیفای اشغالی، ده‌ها تن از افسران و نظامیان این تیپ را به هلاکت رسانده و زخمی کرد.

 

منابع رسانه‌ای تعداد کشته‌ها و زخمی‌های این تیپ ارتش صهیونیستی در عملیات حزب‌الله را بیش از 70 نفر اعلام کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما اذعان کرد، بر اثر حمله پهپادی به پایگاه نظامی نزدیک «بنیامینا» واقع در جنوب حیفا 4 نظامی اسرائیلی کشته و 67 نفر دیگر زخمی شدند که حال 7 نظامی وخیم است.

 

البته صهیونیست‌ها طبق معمول در سایه سانسور نظامی شدید، اجازه افشای آمار واقعی تلفات را نمی‌دهند و رسانه‌ها اعلام کردند که با توجه به شدت حمله حزب‌الله و ضربه‌ای که به پایگاه تیپ گولانی وارد شد، تعداد تلفات جانی این تیپ بسیار بیشتر از چیزی است که ارتش اشغالگر اعلام می‌کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار