وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل آذرماه-راهبرد معاصر
جزئیات حقوق این ماه بازنشستگان تامین اجتماعی با همسان سازی وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل آذرماه دادستان کل کشور: حقوق مستمری افراد فوت شده معدن طبس از مهرماه پرداخت می‌شود شهر جدید آلاگل اینچه برون به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید ربات‌های شرکت معروف تسلا تقلبی از آب درآمدند انحلال تعدادی از مؤسسات آموزش عالی آزاد کلاهبرداری اینترنتی با ترفند سایت خرید و فروش رمز‌های بی‌ارزش وزیر آموزش و پرورش: میانگین معدل دانش‌آموزان کشور مطلوب نیست سردار رادان: ۲ میلیون تبعه خارجی غیرمجاز باید تا پایان سال خاک ایران را ترک کنند نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسماً به دانشگاه ملی مهارت تغییر یافت معلمان بازنشسته: همچنان محروم از رتبه‌بندی هستیم | تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری زخمی شدن محیط‌بان اصفهانی از ناحیه چشم و سینه با شلیک مستقیم شکارچی غیرمجاز + عکس سن جدید بازنشستگی اعلام شد دستگیری در شورا و شهرداری پاکدشت به ۸ نفر رسید صدور گواهینامه رانندگی دو زبانه برای اولین بار در ایران

وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل آذرماه

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، بارش هفته آخر آبان و هفته اول آذر برای غالب مناطق کمتر از نرمال برآورد می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ دمای هفته اول در نوار ساحلی خزر نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. دمای هوای هفته اول آبان بشدت کاهش می‌یابد، بطوریکه در مناطقی از نیمه شمالی و غربی کشور به ۳ درجه کمتر از نرمال می‌رسد.

جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش و دمای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۲۳ مهر ماه تا ۴ آذر ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس، بارش هفته اول (۲۳ تا ۲۹ مهر) محدود به استان‌ها در شمال البرز و شمال غرب است و سایر مناطق کشور بی‌بارش خواهند بود.

دمای هوای هفته اول (۲۳ تا ۲۹ مهر) در استان‌های ساحلی خزر و نوار شمال غرب نرمال و در سایر مناطق از ۱ تا ۶ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۶ درجه) در شرق و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

همچنین، میانگین بارش هفته دوم کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است و مقدار انباشته آن در بخش‌هایی از مرکز و غرب سواحل خزر با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر می‌رسد. طی این مدت می‌توان شاهد اولین بارش برف پاییزی در ارتفاعات شمال غرب و زاگرس شمالی بود. بارش در غرب و جنوب غرب کشور کمتر از نرمال است. کاهش دمای هفته دوم محسوس است، به‌طوری‌که در سطح کشور به‌جز جنوب و جنوب شرق به ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال می‌رسد.

بارش هفته سوم و چهارم در جنوب و جنوب شرق کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هفته سوم و چهارم در نیمه شمالی کشور نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۲ درجه بیش از آن خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش هفته‌های پنجم و ششم در نوار شمالی نرمال و برای سایر مناطق کمتر از نرمال برآورد می‌شود. دمای هوای کشور برای هفته‌های پنجم و ششم از ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود. / ایسنا

کلمات کلیدی: بارش باران دما
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده