عراقچی: آمریکا تمایل دارد که سیاست خصمانه هژمونی خود را ادامه دهد-راهبرد معاصر
رایزنی وزرای خارجه ایران و انگلیس با محوریت تجاوز اسرائیل حزب‌الله عراق: آمریکا باید بهای حمله اسرائیل به ایران را بپردازد دست رد ژنرال السیسی به سینه نتانیاهو سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: به صورت رسمی چیزی درباره گفتگو‌ها دریافت نکرده‌ایم کامالا هریس: ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ ندهد هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن درخواست سه کشور از شورای امنیت برای تشکیل جلسه فوری درباره تجاوز اسرائیل به ایران ۱۸ شهید و مجروح در بمباران حاره صیدا در جنوب لبنان عراقچی در کمیسیون امنیت ملی: خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم ایران: هم‌دستی آمریکا در جنایت رژیم صهیونیستی قطعی است در دیدار نمایندگان ایران و روسیه در وین چه گذشت؟ نامه عراقچی به شورای امنیت و گوترش درباره تجاوز اسرائیل افزایش شمار شهدای لبنان به ۲۶۵۳ شهید وقوع یک حادثه امنیتی سخت علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان حزب الله خواستار تخلیه فوری ده‌ها شهرک صهیونیست نشین شد

عراقچی: آمریکا تمایل دارد که سیاست خصمانه هژمونی خود را ادامه دهد

وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که آینده گروه بریکس «نویدبخش» است، گفت برخلاف آمریکا که سیاست هژمونی در نظم نوین جهانی را دنبال می‌کند، هدف این گروه بنا نهادن نظم جهانی مبتنی بر صلح و عدالت است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 23
کد خبر: ۲۶۱۰۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که آینده گروه بریکس «نویدبخش» است، گفت برخلاف آمریکا که سیاست هژمونی در نظم نوین جهانی را دنبال می‌کند، هدف این گروه بنا نهادن نظم جهانی مبتنی بر صلح و عدالت است.

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بریکس به همراه «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به شهر کازان روسیه سفر کرده، در حاشیه این نشست گفت که هدف گروه بریکس تلاش برای ایجاد نظم جهانی مبتنی بر عدالت و صلح است.

عراقچی در گفتگو با شبکه روسی ایزوستیا، اشاره کرد که آینده بریکس نویدبخش است و تعداد از کشور‌ها و شرکایی که تمایل خود به ملحق شدن در این گروه را اعلام کرده‌اند، افزایش یافته است.

او بیان کرد: این نشان می‌دهد کشور‌ها اهمیت بریکس، ایدئولوژی و اهداف این سازمان را درک می‌کنند که تمایل به ایجاد یک نظم جهانی مبتنی بر عدالت و صلح است.

دیپلمات‌عالی‌رتبه ایران تاکید کرد که آمریکا تمایل دارد که سیاست خصمانه هژمونی خود را در نظم نوین جهانی ادامه دهد.

اگرچه عراقچی بیان کرد که این اتفاق رخ نخواهد داد، چراکه آمریکا به تدریج ضعیف‌تر می‌شود و کشور‌هایی که به بریکس می‌پیوندند نیز از تغییر دادن نظم جهانی و بنا نهادن آن بر اساس عدالت و صلح حمایت می‌کنند.

عراقچی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم آمریکا به اندازه کافی برای این کار قوی باشد. / ایسنا

کلمات کلیدی: عراقچی آمریکا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده