پنتاگون مدعی حضور ۱۰ هزار سرباز کره شمالی در روسیه شد-راهبرد معاصر
مسکو: «تسوکورینو» به تصرف روسیه درآمد پنتاگون: در حین حمله به ایران با اسرائیل در ارتباط بودیم یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ بایدن رای داد عراق: نقض حریم هوایی ما در حمله به ایران یک تعدی مجرمانه بود پنتاگون مدعی حضور ۱۰ هزار سرباز کره شمالی در روسیه شد نظرسنجی سی‌ان‌ان: ترامپ در صورت شکست احتمالا نتیجه را نمی‌پذیرد ادعای نتانیاهو: این جنگ مثل جنگ استقلال است؛ ما مانع اصلی در برابر ایران هستیم رایزنی وزرای خارجه عربستان و ایران درباره اهمیت جلوگیری از هر اقدامی که موجب ناامنی و بی ثباتی در منطقه می‌شود سازمان ملل: نزدیک به ۶ میلیون فلسطینی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ثبت نام کرده اند بایدن: ایلان ماسک در ابتدای کارش در آمریکا کارگر غیرقانونی بود غریب‌آبادی: ایران مسیر دیپلماسی را برگزیده، اما در برابر هر تعرضی با قدرت می‌ایستد آخرین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا | هریس یا ترامپ؛ کدامیک پیشتازند؟ رایزنی وزرای خارجه ایران و انگلیس با محوریت تجاوز اسرائیل حزب‌الله عراق: آمریکا باید بهای حمله اسرائیل به ایران را بپردازد دست رد ژنرال السیسی به سینه نتانیاهو

پنتاگون مدعی حضور ۱۰ هزار سرباز کره شمالی در روسیه شد

وزارت دفاع آمریکا مدعی حضور ۱۰ هزار نیروی کره شمالی در مناطقی از روسیه برای کمک به این کشور در جنگ علیه اوکراین شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۲۶۱۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع آمریکا امروز دوشنبه در راستای ادعا‌های کره جنوبی و ناتو در مورد ارسال نیرو‌های کره شمالی به روسیه برای جنگ علیه اوکراین، مدعی شد که پیونگ یانگ ۱۰ هزار نیرو را برای آموزش به شرق روسیه اعزام کرده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که اگر کره شمالی برای کمک به روسیه وارد جنگ شود، اوکراین هیچ محدودیت جدیدی برای استفاده از تسلیحات دوربرد آمریکا وجود ندارد.

پیش از این مارک روته دبیر کل ناتو ادعا کرد که کره شمالی نیرو‌هایی را به روسیه اعزام کرده و اکنون نیرو‌های پیونگ یانگ در منطقه کورسک برای جنگ علیه اوکراین مستقر هستند.

این اظهارات روته پس از دیدار وی با یک مقام از سرویس اطلاعات کره جنوبی مطرح شد درحالیکه ابتدا سئول ادعای حضور نیرو‌های کره شمالی در جنگ روسیه و اوکراین را عنوان کرده بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهارات روته را رد و خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ و مسکو در ژوئن گذشته یک پیمان امنیتی مشترک امضا کردند.

لاوروف اعلام کرد که مربیان نظامی غربی قبلا به طور مخفیانه در اوکراین مستقر شده‌اند تا به ارتش این کشور برای استفاده از تسلیحات دوربرد ارائه شده توسط شرکای غربی کمک کنند.

وی پس از دیدار با وزیر خارجه کویت در مسکو گفت: پرسنل نظامی غرب مدت‌هاست در اوکراین کار می‌کنند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار