جزئیات تازه درباره شهادت سردار حاجی‌زاده از زبان سخنگوی سپاه خبر مهم رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره حقوق کارکنان دولت وزیر اطلاعات: طرح «مقابله با نفوذ» در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی است خرازی خطاب به ترامپ: با ایران مذاکره واقعی کنید/استقلال خود را به حراج نمی‌گذاریم جزئیات سقوط بالگرد مرحوم رئیسی از زبان غلامحسین اسماعیلی: در نقطه سقوط بالگرد فقط هفت پیکر پیدا شد... + فیلم آغاز ثبت‌نام انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها عارف استعفا کرد؟ دولت موظف به تأمین سفره مردم/ اجرای کالابرگ باید شتاب بگیرد هلاکت دو شرور مسلح گروگانگیر در عملیات نیرو‌های امنیتی خوی این چهار وزیر دولت پزشکیان استیضاح می‌شوند؟ بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۵ از سوی پزشکیان ابلاغ شد خاتمی: مسئولان برای گرانی و معیشت مردم تدبیر کنند /صرفه‌جویی مد نظر همه باشد علم‌الهدی: نباید تولید محتوا در فضای مجازی آزاد گذاشته شود درخواست آیت‌الله جوادی آملی از عموم مردم برای خواندن نماز باران عارف: خودسوزی جوان اهوازی سیگنالی جدی برای حاکمیت است

قالیباف: آیین‌نامه تسهیلات واردات کامیون‌های کارکرده بررسی شود

رئیس مجلس به معاونت قوانین و هیأت تطبیق مصوبات مجلس دستور بررسی آیین‌نامه اجرایی احکام دائمی درباره واردات کامیون‌های کارکرده و اعطای تسهیلات را داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 12
کد خبر: ۲۶۲۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (۲۲ آبان) بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درباره طرح‌های نوسازی ناوگان باری جاده‌ای در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۱ آن که به قانونگذاری مجلس شورای اسلامی صراحت دارد، گفت: بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی، اجازه داده با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کامیون‌های مورد نیاز که استاندارد‌های روز را دارا بوده و عمر کمتر از ۳ سال داشته باشند، مشروط به وجود خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب ۲۳ خرداد سال ۸۶ وارد شود؛ همچنین دولت مجاز به اعطای تخفیفات و تسهیلات گمرکی در این خصوص است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اشکالاتی که در اجرای این قانون وجود دارد، عنوان کرد: آیین‌نامه‌هایی که دولت‌های مختلف در این خصوص تدوین کرده اند ایراد دارد تا جایی که قانون را از حیّز انتفاع خارج کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به قانون ساماندهی خودرو که در دوره یازدهم مجلس به تصویب رسید و یکی از قوانین مطلوب در این حوزه بود، خطاب به دکتر قالیباف عنوان کرد: شما به عنوان رئیس مجلس پیگیر جدی اجرای این قانون بودید، اما این قانون به درستی اجرا نشد به ویژه که بر اساس ماده ۱۰ آن، وزارت صمت باید از محل صندوق توسعه فناوری تسهیلات ارائه می‌کرد، اما نه تنها در تدوین آیین نامه اجرایی آن تأخیر به وجود آمد بلکه تا کنون نیز هیچ تسهیلات داده نشده و عملکرد دولت در این خصوص صفر است که نشان می‌دهد مجلس قانون می‌نویسد، اما مسئولان مسیر خودشان را پیش می‌روند.

 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان صحبت‌های خود گفت: کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس به عنوان یکی از کمیسیون‌های پرتلاش در دوره قبل و فعلی مجلس بوده، اما به نظر می‌رسد گزارش این کمیسیون در خصوص بند ث ماده ۳۰ باید تکمیل و مشخص شود که کدام یک از دستگاه‌ها در این خصوص کوتاهی کرده اند؛ وزارت صمت، سازمان راهداری و یا آنهایی که شماره گذاری می‌کنند.

 

محمدباقر قالیباف این اخطار را وارد دانست و گفت: قطعا در اصل مطلب اشکالاتی وجود دارد و موضوع صرفه جویی، بهینه سازی و نحوه استفاده از صندوق توسعه فناوری در سال اول اجرای برنامه هفتم پیشرفت به طور جدی دنبال نشده است.

 

وی ادامه داد: همه ما مصمم هستیم بر اساس قانون برنامه هفتم پیشرفت عمل کنیم از این رو لازم است همکاران در جریان بررسی احکام لایحه بودجه به این موضوعات بر اساس قانون برنامه هفتم توجه کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: معاونت قوانین و هیأت تطبیق مصوبات نیز لازم است آیین نامه اجرایی بند ث ماده ۳۰ احکام دائمی را بررسی کنند تا در صورت نیاز به اصلاح، موضوع آن دنبال شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار