اسامی شهدای حادثه تروریستی لار اعلام شد پزشکیان: زین‌پس تمام صنایع آب‌بر باید صرفاً در سواحل جنوبی توسعه پیدا کنند رونمایی از سامانه جنگالی صیاد ۴ وزارت دفاع وزیر دفاع: بانوان ایرانی سامانه‌های پیچیده دفاعی می‌سازند وزیر ارتباطات: فیلترشکن‌ها به شدت شبکه را دچار مشکل کرده‌اند خبر مهم رئیس سازمان اداری استخدام / محدودیت آزمون جذب ۵۰۰ مدیر جوان حذف شد؟ درگیری سپاه با گروهک تروریستی در مرز لار زاهدان/ شهادت ۳ تن از رزمندگان قرارگاه قدس مشاور فرمانده کل سپاه: شهید فخری زاده توسط اراذل و اوباش داخلی ترور شد عارف: به باز پیکربندی جدی در نظام مدیریتی کشور نیازمندیم وزیر ارتباطات: ۸۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند معاون عملیات نیروی زمینی سپاه: در اوج آمادگی دفاعی هستیم / اجازه هیچگونه شرارتی را نخواهیم داد جزئیات سفر پزشکیان به قزاقستان و ترکمنستان یوسف پزشکیان استعفای وزیر راه و شهرسازی را تکذیب کرد وزیر ارتباطات: خسارت فیلترینگ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است آیین‌نامه اجرایی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی ابلاغ شد

آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در مجلس

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در پارلمان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
کد خبر: ۲۶۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ قاسم احمدی لاشکی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تدوین طرح جایگزین کنکور در این کمیسیون، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و پیش‌نویس طرح را به کمیسیون ارجاع داده است.

 

وی با بیان اینکه یک جلسه نیز درباره این طرح در زمان ریاست عارف در کمیسیون داشتیم، ادامه داد: پس از اینکه تغییراتی در ترکیب هیئت‌رئیسه کمیسیون اتفاق افتاد و زاهدی رئیس کمیسیون شد تاکنون این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

 

نماینده نوشهر در مجلس با تاکید براینکه این طرح باید هرچه سریعتر در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، ادامه داد: طبق توافقی که در زمان تدوین طرح انجام شده بود قرار بر این شد تا یک ماه مرکز پژوهش‌ها و یک ماه کمیسیون برروی این موضوع کارکنند و سپس این طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شود.

 

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه طرح جایگزین کنکور در 7 محور تدوین شده است، اظهار داشت: جداسازی آموزش از سنجش و پذیرش، تعدد نوبت برگزاری آزمون، دادن اولویت زمانی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، قابل استناد بودن سوابق تحصیلی، معدل کتبی و امتحانات نهایی دانش آموزان، قابلیت اجرایی از سال 1399 و ساماندهی سهمیه‌های موجود از جمله محورهای این طرح است.

 

احمدی لاشکی تصریح کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود و پس از یک ماه در صورت تایید نهایی یک طرح فوریتی برای آن تهیه می شود و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار