آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در مجلس-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در مجلس

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در پارلمان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
کد خبر: ۲۶۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ قاسم احمدی لاشکی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تدوین طرح جایگزین کنکور در این کمیسیون، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و پیش‌نویس طرح را به کمیسیون ارجاع داده است.

 

وی با بیان اینکه یک جلسه نیز درباره این طرح در زمان ریاست عارف در کمیسیون داشتیم، ادامه داد: پس از اینکه تغییراتی در ترکیب هیئت‌رئیسه کمیسیون اتفاق افتاد و زاهدی رئیس کمیسیون شد تاکنون این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

 

نماینده نوشهر در مجلس با تاکید براینکه این طرح باید هرچه سریعتر در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، ادامه داد: طبق توافقی که در زمان تدوین طرح انجام شده بود قرار بر این شد تا یک ماه مرکز پژوهش‌ها و یک ماه کمیسیون برروی این موضوع کارکنند و سپس این طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شود.

 

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه طرح جایگزین کنکور در 7 محور تدوین شده است، اظهار داشت: جداسازی آموزش از سنجش و پذیرش، تعدد نوبت برگزاری آزمون، دادن اولویت زمانی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، قابل استناد بودن سوابق تحصیلی، معدل کتبی و امتحانات نهایی دانش آموزان، قابلیت اجرایی از سال 1399 و ساماندهی سهمیه‌های موجود از جمله محورهای این طرح است.

 

احمدی لاشکی تصریح کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود و پس از یک ماه در صورت تایید نهایی یک طرح فوریتی برای آن تهیه می شود و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده