تصویب فوق‌العاده خاص برای کارکنان شهرداری‌ها در مجلس تسریع در روند رسیدگی به لایحه سازمان ملی مهاجرت وزیر اطلاعات: با مسئولان دوتابعیتی طبق قانون برخورد می‌کنیم هشدار اطلاعات سپاه به سودجویان استخراج ارز دیجیتال کمک‌هزینه ناهار، ایاب و ذهاب و مهدکودک فرزندان کارمندان دولت در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد پزشکیان: به دنبال اصلاح کمی و کیفی محتوا و شیوه‌های آموزش هستیم بازدید سرلشکر سلامی از پروژه‌های مهم عمرانی در مناطق مرزی شمال غرب کشور نوجوان دهه هشتادی مشاور نسل Z استاندار کرمان شد بقائی: سپاه نماد مقاومت و افتخار ملت است حکم اعدام حمید حسین‌نژاد عامل شهادت ۸ مرزبان ایرانی اجرا شد شهادت یکی از نیرو‌های امنیتی مازندران حین مأموریت ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس

آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در مجلس

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در پارلمان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
کد خبر: ۲۶۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ قاسم احمدی لاشکی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تدوین طرح جایگزین کنکور در این کمیسیون، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و پیش‌نویس طرح را به کمیسیون ارجاع داده است.

 

وی با بیان اینکه یک جلسه نیز درباره این طرح در زمان ریاست عارف در کمیسیون داشتیم، ادامه داد: پس از اینکه تغییراتی در ترکیب هیئت‌رئیسه کمیسیون اتفاق افتاد و زاهدی رئیس کمیسیون شد تاکنون این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

 

نماینده نوشهر در مجلس با تاکید براینکه این طرح باید هرچه سریعتر در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، ادامه داد: طبق توافقی که در زمان تدوین طرح انجام شده بود قرار بر این شد تا یک ماه مرکز پژوهش‌ها و یک ماه کمیسیون برروی این موضوع کارکنند و سپس این طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شود.

 

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه طرح جایگزین کنکور در 7 محور تدوین شده است، اظهار داشت: جداسازی آموزش از سنجش و پذیرش، تعدد نوبت برگزاری آزمون، دادن اولویت زمانی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، قابل استناد بودن سوابق تحصیلی، معدل کتبی و امتحانات نهایی دانش آموزان، قابلیت اجرایی از سال 1399 و ساماندهی سهمیه‌های موجود از جمله محورهای این طرح است.

 

احمدی لاشکی تصریح کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود و پس از یک ماه در صورت تایید نهایی یک طرح فوریتی برای آن تهیه می شود و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده