تکلیف مجدد آموزش و پرورش برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان-راهبرد معاصر
انهدام باند ۹ نفره موبایل‌قاپان در تهران اختلال اینترنت برطرف شد مبلغ وثیقه تعهدات آموزش رایگان رشته‌های علوم پزشکی اعلام شد اطلاعیه انتقال پایانه مسافری شرق قدیم به پردیس مسافری شرق تکلیف مجدد آموزش و پرورش برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان بازگشت سازمان سنجش، پذیرش و ارزشیابی به زیرمجموعه وزارت علوم افزایش ۴۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در بودجه ۱۴۰۴ علائم سنگ کلیه در کودکان را بشناسید جزییات جدید از پرونده چای دبش | ماجرای ثبت چای‌های مخلوط ایرانی- خارجی به عنوان چای هندی دمای منفی ۱۱ در ۳ استان + جزئیات یخبندان در شهرهای ایران دستگیری عامل شهادت ۳ مامور پلیس آگاهی گیلان تخصیص بیش از ۲۰۰۰ ردیف استخدامی جذب اعضای هیئت علمی به دانشگاه‌ها آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۳ در ۱۳ دی ماه برگزار می‌شود باند ترانزیت و توزیع مواد مخدر ۴ استان متلاشی شد جریمه ۳۵۰ هزار تومانی برای خودروهای تک‌سرنشین در اتوبان همت

تکلیف مجدد آموزش و پرورش برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تکلیف مجدد وزارت آموزش و پرورش به بازنگری در اساسنامه موجود صندوق ذخیره فرهنگیان بر اساس تبصره بند (ث) ذیل ماده ۸۸ برنامه هفتم پیشرفت کشور در راستای اهمیت رفع مسائل این صندوق است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 04
کد خبر: ۲۶۴۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست « اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان در برنامه هفتم پیشرفت» اظهار کرد: برگزاری نشست‌های کارشناسی در موضوعات داغ آموزش و پرورش به عنوان رویه معمول کمیسیون‌های شورای عالی در راستای بررسی مسائل نظام آموزش و پرورش است.

امانی گفت: از ترویج گفتمان تخصصی مسائل آموزش و پرورش استقبال می کنیم لذا دبیرخانه شورای عالی تلاش دارد بدون هر گونه محدودیتی در این راستا از همه ظرفیت جامعه نخبگانی، در نشست‌ها بهره گیری کند.

وی به سابقه، هویت، اهمیت واکاوی ریشه‌های نظام مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان در طول ۳ دهه از تاسیس آن (۱۳۷۴-۱۴۰۳ ) پرداخته و افزود: نقش این واکاوی در برون رفت از وضع موجود به وضع مطلوب بسیار مهم است.

امانی اضافه کرد: تکلیف مجدد وزارت آموزش و پرورش به بازنگری در اساسنامه موجود بر اساس تبصره بند (ث) ذیل ماده ۸۸ برنامه هفتم پیشرفت کشور در راستای اهمیت رفع مسائل این صندوق می باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این تبصره صفات، هویت و ماهیت صندوق اشاره شده است هرچند بصورت شفاهی و کتبی با نهادهای ذی ربط پیگیری‌هایی در دست انجام است و با توجه به بررسی فرآیند اجرای برنامه هفتم در صحن شورای عالی و پی گیری مستمر وزیر آموزش و پرورش لذا از پیشنهاد کمیسیون اقتصاد و منابع فیزیکی شورا به برگزاری نشستی در این خصوص قبل از طرح آن در صحن شورا استقبال شد.

امانی تاکید کرد: البته نه از جنبه عملیاتی آن بلکه صرفا ترویج گفتمان هم اندیشی تخصصی در برون رفت از چالش های مطروحه که این بارش فکری و خرد جمعی کارشناسی، چه بسا بابی برای شفافیت بیشتر موضوع و به تبع آن راه کارهایی پیش پای مسئولان ذی ربط بگشاید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر ترویج گفتمان تخصصی مسائل آموزش و پرورش در ادامه گفت: شورای عالی تلاش دارد بدون هر گونه محدودیتی در این راستا از همه ظرفیت جامعه نخبگانی، در نشست‌ها بهره گیری نماید. همه دیدگاه هایی که در این نشستها مطرح خواهد شد، نظرات شخصی صاحب نظران مدعو است نه موضع شورای عالی و لذا دغدغه‌ای از بابت ترویج گفتمان تخصصی نیست و استقبال می کنیم. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده