توافق مجلس و قوه قضائیه برای تغییر روند تفحص‌ها در پارلمان-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

توافق مجلس و قوه قضائیه برای تغییر روند تفحص‌ها در پارلمان

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:آیین‌نامه داخلی مجلس برای تقویت بعد نظارتی مجلس در بحث تحقیق و تفحص‌ها تغییر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص یکی از ابزار‌های نظارتی مجلس است، گفت: ضعف بعد نظارتی مجلس یکی از انتقاداتی است که به مجلس وارد است و ما در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی در جهت بهبود این شرایط تغییراتی در آیین‌نامه داخلی اعمال کردیم.

 

وی افزود:قرار است برای ارتقاء سطح نظارتی پارلمان و افزایش تاثیرگذاری گزارشات تحقیق و تفحص، روند رسیدگی به آنها تغییر کند.

 

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: با اصلاحی که روی آیین‌نامه انجام می‌شود، قرار است قانون به نحوی اصلاح شود که گزارش تحقیق و تفحص‌ها که به قوه قضائیه ارسال می‌شود در شعبه‌ای خاص و خارج از نوبت در قوه قضائیه بررسی شود.

 

غلامرضا کاتب در همین راستا ادامه داد: همچنین قرار است تا گزارشات با کمک کارشناسان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به‌صورت حقوقی تدوین شود تا قوه قضائیه هم بر اساس مستندات حقوقی درباره پرونده‌های تحقیق و تفحص رأی صادر کند.

 

نماینده گرمسار تاکید کرد: تغییرات به عمل آمده با توافق قوه قضائیه ایجاد شده که قطعا در تقویت بعد نظارتی مجلس موثر خواهد بود.

 

کاتب گفت: نظارت بر دستگاه‌ها از وظایف مجلس است که باید با دقت و حساسیت انجام شود و تقویت سازوکارهای نظارتی به کارآمدی مجلس کمک می‌کند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار