اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات معیشتی معلمان-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات معیشتی معلمان

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات معیشتی معلمان در قالب طرح طرح رتبه بندی معلمان خبر داد که از ابتدای مهر ۹۸ پروسه اجرایی آن کلید خورده است.‎
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  لایحه رتبه بندی معلمان به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.


با این نظام، رتبه های حرفه ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌ شود.

 

محسن حاجی در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که در مرکز آموزشی رفاهی امام علی (ع) مشهد برگزار شد،گفت: مهمترین شاخص حکمرانی شایسته توانایی پایدار حل مسائل و مشکلات است که متاسفانه آموزش و پرورش در این موضوع موفق عمل نکرده و بسیاری از چالش های پیشرو در آموزش و پرورش قدیمی و مزمن است که به شکل مناسب و موثری حل نشده است.

 

وی ادامه داد: انگیزه همه دولت ها اشتغال زایی و از بین بردن فقر و محرومیت بوده و کارهای بسیاری نیز در این زمینه انجام شده اما چون این مسائل به خوبی و ریشه ای حل نشده همچنان باقی مانده است.

 

حاجی میرزایی تصریح کرد: در زمینه مواجه با مشکلات رویکرد ما به حل مسئله بسیار مهم است و اولین گام در حل یک مشکل صورت بندی و شناسایی تمام متغیرهای آن می باشد و اگر بتوانیم با فکر و فهمی روشن سه لایه عمقی یک موضوع را ریشه یابی کنیم می توانیم آن مسئله را حل کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت وضعیت نیروی انسانی، فضای آموزشی، اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت آموزشی و محدودیت های اعتباری از مسائلی است که حتما باید به آن ها توجه ویژه و جدی نمود.

 

وی افزود: خوشبختانه در آموزش و پرورش حجم داشتههای ما بسیار بیشتر از نداشتههای ماست اما متاسفانه ما کمتر بر روی داشته ها متمرکز شدیم و نداشته‌ها فکر، ذهن و روح ما را تسخیرکرده و ظرفیتها و توانمندی های خود را فراموش کرده ایم.

 

حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش و پرورش پتانسیلی دارد که می تواند بر صدر کشور قرار گیرد و این قابلیت را دارد که به عنوان اصلیترین عامل توسعه در کشور مطرح شود.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بدون مشارکت همه آحاد جامعه قادر نخواهد بود تمام ماموریتهای خود را انجام دهد و تکالیف این دستگاه در پرتو یک همکاری جمعی تحقق می یابد و بدون اتکا به یک پیوستگی جمعی نمی توان امور را پیش برد.

 

وی گفت: استان خراسان رضوی در بسیاری از عرصه ها از جمله تعلیم و تربیت پیشرو بوده و قطعا تحقق توسعه در این استان و یا هر استان دیگری بدون توجه ویژه به آموزش و پرورش میسر نخواهد شد.

 

حاجی میرزایی بیان کرد: مدرسه کانون اصلی و مهم ترین جایگاه تعلیم و تربیت است و آثار همه کارها در مدرسه نمایان خواهد شد.وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در هر برنامه ای باید تمام تمهیدات و شرایط بررسی شود تا نتیجه مناسب حاصل گردد.

 

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ادامه داد: در هستی هیچ کاری به اندازه کار فرهنگی نمود ندارد و اگر کاری دقیق، سنجیده و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های آن انجام شود پایدار خواهد ماند و کاری که در حوزه فرهنگ انجام می شود ماندگار و ابدی خواهد ماند.

 

حاجی میرزایی مواردی همچون تربیت تمام ساحتی، فعال شدن زیرنظام ها، مدرسه محوری، ارتباط مدرسه با خانواده، جایگاه و منزلت معلمین، اقتصاد آموزش و پرورش و مشارکت اجتماعی را از جمله محورهای مهمی دانست که حتما باید در آموزش و پرورش برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم کلیدی ترین رکن تعلیم و تربیت است و حتما باید معیشت و منزلت آن ها ارتقاء یابد تا در نهایت به افزایش انگیزه و بهبود کیفیت آموزشی منتج شود.

 

وی از تصویب طرح رتبه بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: این طرح به زودی جهت طرح و تصویب در هیات دولت ارائه خواهد شد و برای این طرح 2000 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و یقینا هر زمان که نهایی شود از اول مهرماه ۹۸ اجرایی خواهد شد.

 

حاجی میرزایی در پایان اظهارکرد: طرح۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن در دست بررسی است و تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
يه چشم به راه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
همش وعده و وعيد
منوچهر
United States
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
0
سلام لطفا اینقدر با جایگاه معلمان بازی نشود من معلمم نخواستیم این رتبه بندی را که باعث اینهمه تبلیغات شود
تحلیل های برگزیده