اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: روش‌های مختلفی برای جبران کمبود معلم در مدارس داریم که بخشی از طریق اضافه تدریس معلمان تأمین می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 22
کد خبر: ۲۵۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در آموزش و پرورش بر این باوریم که تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت خانواده‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی، دسترسی دانش‌آموزان بیشتر شده است و اگر به صورت سازمان‌یافته، اقداماتی صورت نگیرد، جریان تربیت با کاستی همراه خواهد بود.

 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هدف آموزش و پرورش برای تعامل با خانواده‌ها مشارکت مالی نیست، بلکه می‌خواهیم خانواده‌ها حضور چشمگیرتری داشته باشند تا بتوانیم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

 

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش مدارس استثنایی و دانش‌آموزانی که دارای بیماری اوتیسم هستند، بیان داشت: اخیرا برآوردی از میزان افرادی که دارای اوتیسم هستند، استخراج کرده‌ایم و این افراد در مدارس استثنایی ما با توجه به بهره هوشی که دارند، آموزش می‌بینند و با همکاری وزارت بهداشت باید در کودکی، آنها شناسایی شوند و به آموزش و پرورش اعلام کنند تا برنامه‌ریزی بهتری برای آنها صورت بگیرد.

 

وی درباره مشکلات سرویس مدارس در سامانه سپند، اظهار داشت: مشکلات آن سامانه باید بررسی شود ولی در این مدت درباره مشکلات گزارشی دریافت نکرده‌ام و درباره اختلال سرویس مدرسه تا زمانی که به یک نظم واحدی برسد، اگر گزارشی اعلام شود، به سرعت پیگیری و برطرف خواهد شد. در این زمینه نیز با وزارت کشور تعامل و همکاری خوبی داریم.

 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر کمبود معلم در مدارس، اظهار داشت: برای جبران کمبود معلم روش‌های متنوعی داریم که بخشی از طریق اضافه تدریس تأمین می‌شود که این اقدام متناسب با کلاس‌ها انجام می‌شود و تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی و سوادآموزی را تبدیل وضعیت خواهیم کرد که لیست آنها مرتب شده است و بر اساس نیاز منطقه آنها را به کار خواهیم گرفت.

 

حاجی‌میرزایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دولت در حال بررسی است و هر زمان اجرایی شود، اعمال آن از اول مهر برای معلمان اجرایی می‌شود.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر کاهش تنوع مدرسه گفت: ما در حقیقت دو نوع مدرسه داریم که مدارس دولتی و مدارس غیردولتی هستند، البته مدارس غیردولتی وضعیت‌های متفاوتی دارند که بر اساس اقتضائاتی ایجاد شده‌اند که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نمایندگان برای حمایت از آموزش و پرورش طرح‌هایی ارائه می‌دهند که مداخله در امر آموزش و پرورش است و بعضی از این موارد در قالب طرح قابل تحقق در آموزش و پرورش نیست و کار آموزش و پرورش عمیق است و ما نباید جمع 14 میلیون نفری را با تصمیماتی دچار مشکل کنیم و درخواست می‌کنیم برای ارائه طرح‌ها با آموزش و پرورش همکاری و تعامل داشته باشند تا وضعیت بهتری داشته باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
اگه کسی میدونه مبلغ حق مدیریت مدارس(ابتدایی) ،امسال چقدره؟ لطفاً جواب بده. سپاسگزارم
آخرین اخبار