رضایت وسیع ایرانیان از مدیریت جدید دستگاه قضا-راهبرد معاصر

رضایت وسیع ایرانیان از مدیریت جدید دستگاه قضا

بر مبنای یک نظرسنجی که اخیرا توسط یکی از دستگاه‌های رسمی کشور انجام شده؛ از هر چهار ایرانی، سه تن از عملکرد مدیریت جدید قوه قضائیه ابراز رضایت نموده اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 04
کد خبر: ۲۶۹۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ آمدن آیت الله ابراهیم رئیسی در راس دستگاه قضا را می توان نقطه ی عطفی در کارآمدی هرچه بیشتر قوه قضائیه در خلال چهار دهه اخیر دانست.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای تابستان و در دیدار با رئیس و کارکنان قوه قضائیه خطاب به آنان فرموده بود: مهمترین مأموریت قوه قضاییه در دوره جدید، «ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی» است. ایشان خاطرنشان کردند: تحول به‌معنای استفاده از شیوه‌های کارآمدتر و مؤثرتر و بهینه شدن شیوه‌های قبلی و همچنین رفع نقص‌ها، خلأها و اشکالات گذشته است.

 

رهبر انقلاب اسلامی ایجاد تحول در قوه قضاییه را نیازمند «طراحی کلان» و «برنامه مدون و زمان‌بندی‌شده» دانستند و گفتند: برای ایجاد تحول، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، پنجاه درصدِ کار است و پنجاه درصدِ بقیه مربوط به تحرک و اقدام و عمل است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز امیدواری به تحقق تحول در قوه قضاییه در دوره جدید، تأکید کردند: باید اجرای سند آماده‌شده‌ی تحول، بدون تأخیر شروع شود.گذشت چهار ماه از دیدار سپری شده و بررسی کارنامه دستگاه قضائی نشان از ایجاد تحول واقعی توام با رضایت جامعه در این دستگاه است.

 

غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضاییه امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با ارائه نتایج یک نظرسنجی که از سوی یکی از دستگاه‌های رسمی کشور در چند استان انجام شده است، میزان استقبال مردم از رویکرد جدید قوه قضاییه را ۷۶ درصد اعلام کرد.

 

سخنگوی دستگاه قضایی تاکید کرد: براساس آمار‌های موجود، این رویکرد در میان مردم امیدی ایجاد کرده که باید با استمرار تلاش‌ها آن را زنده نگه داریم و تقویت کنیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده