ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل آبان‌ماه

آموزش و پرورش: ۵ تا ۷ درصد دانش‌آموزان پایه نهم، به دهم نمی‌روند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، گفت: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 14
کد خبر: ۲۷۱۰۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، عباس بیات با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از بند‌های برنامه هفتم توسعه است که در آن برنامه درسی خاص برای برگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل در حال انجام است، گفت: یکی از رویکرد‌های جدی بحث مهارت آموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارت آموزی بتوانیم مسیر دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند یا به مدرسه نمی‌آیند را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دانش‌آموز به مدرسه نمی‌آیند بخاطر اشتغالشان است، افزود: در آیین‌نامه تقویم مهارت‌آموزی، یکی از بحث‌های دیده شده این است که اگر دانش‌آموزی در بیرون از فضای مدرسه در حال کار است، تجارب شغلی‌اش ارزیابی شود که یکی از مسیر‌هایی است که کمک می‌کند بچه‌ها به مسیر مدرسه برگردند. یعنی در آیین نامه تقویت و توسعه از شورای عالی آموزش و پرورش خواسته شده به این آیین‌نامه ارزشیابی، تجارب بیرون دانش‌آموزان را تزریق کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ناظر به برنامه هفتم یک برنامه ویژه‌ای برای آموزش رشته‌های ۹۰۰ ساعته در هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این شرایط با یک سال کمتر یا کاهش ساعت تدریس و ساعت برنامه هفتگی کمتر، بچه‌ها می‌توانند جذب رشته‌ها شوند و در مدرسه بمانند.

بیات با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، عنوان کرد: در استان‌های مختلف این آمار متفاوت است و از ۲ تا ۱۰ درصدمتغیر است؛ اما میانگین کشوری ۵ تا ۷ درصد است.

وی اظهار کرد: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار