ورود سامانه جدید بارشی از فردا / هشدار زرد برای ۶ استان دیوان عالی کشور آماده پخش زنده جلسات هیئت عمومی در سال ۱۴۰۴ انتصاب سرپرست اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران سخنگوی دولت: مرز‌هایی که خانواده دور دختر کشیده‌اند، موجب فقر زنانه می‌شود تشییع دانشجوی نخبه دانشگاه تهران در شهرستان درمیان دستور وزیر علوم به دانشگاه‌ها برای تامین امنیت خوابگاه‌ها ورود موج برف و باران به کشور اعتراض دانشجویان خوابگاهی به نبود امنیت در اطراف کوی دانشگاه تهران/ سرپرست دانشگاه تهران در جمع دانشجویان حضور یافت هوای تهران در وضعیت قرمز / استانداری تهران: شنبه تعطیل نیست؛ درخواست کارگروه نداشتیم دستور سردار رادان برای دستگیری عاملان حمله به دانشجوی دانشگاه تهران/ تیم‌های ویژه برای شناسایی عاملان حادثه تشکیل شد فردا مدارس همدان مجازی شد مدارس دماوند، رودهن و شمیرانات غیرحضوری شد فرماندهی انتظامی دلیجان: یک نوجوان به دلیل شلیک به سمت خودروی فراری مشکوک به سرقت احشام کشته شده ساماندهی ایستگاه‌های ثبت تاکسی‌های اینترنتی در میادین و معابر پایتخت هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۱۱/۲۶؛ هشدار کولاک و بهمن در برخی استان‌ها

آموزش و پرورش: ۵ تا ۷ درصد دانش‌آموزان پایه نهم، به دهم نمی‌روند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، گفت: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 14
کد خبر: ۲۷۱۰۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، عباس بیات با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از بند‌های برنامه هفتم توسعه است که در آن برنامه درسی خاص برای برگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل در حال انجام است، گفت: یکی از رویکرد‌های جدی بحث مهارت آموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارت آموزی بتوانیم مسیر دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند یا به مدرسه نمی‌آیند را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دانش‌آموز به مدرسه نمی‌آیند بخاطر اشتغالشان است، افزود: در آیین‌نامه تقویم مهارت‌آموزی، یکی از بحث‌های دیده شده این است که اگر دانش‌آموزی در بیرون از فضای مدرسه در حال کار است، تجارب شغلی‌اش ارزیابی شود که یکی از مسیر‌هایی است که کمک می‌کند بچه‌ها به مسیر مدرسه برگردند. یعنی در آیین نامه تقویت و توسعه از شورای عالی آموزش و پرورش خواسته شده به این آیین‌نامه ارزشیابی، تجارب بیرون دانش‌آموزان را تزریق کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ناظر به برنامه هفتم یک برنامه ویژه‌ای برای آموزش رشته‌های ۹۰۰ ساعته در هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این شرایط با یک سال کمتر یا کاهش ساعت تدریس و ساعت برنامه هفتگی کمتر، بچه‌ها می‌توانند جذب رشته‌ها شوند و در مدرسه بمانند.

بیات با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، عنوان کرد: در استان‌های مختلف این آمار متفاوت است و از ۲ تا ۱۰ درصدمتغیر است؛ اما میانگین کشوری ۵ تا ۷ درصد است.

وی اظهار کرد: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار