نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: ما اجازه جذب ۱۱ هزار نیروی پرورشی را گرفته ایم و به زودی نحوه جذب آن ها اعلام خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۲۶۱

به گزارش راهبرد معاصر اصغر باقرزاده گفت : شهیدان رجایی و باهنر پایه‌گذار امور تربیتی در مدارس بودند و معلمان و مربیانی که در زمان انقلاب و حتی قبل از آن، شبکه‌های دانش آموزی داشتند و با بچه‌ها در ارتباط بودند را به نهاد امور تربیتی تبدیل و وارد مدرسه کردند و معلم را مساوی با مربی دانستند، زیرا مربی فراتر از معلم است و صرفا به مباحث آموزشی توجه ندارد بلکه رفتار و کردارش هم در تربیت اثرگذار است.

وی افزود: مربیان امور تربیتی در دهه ۶۰ و ۷۰ بچه‌ها را در موقعیت‌های مختلف تربیتی، چون اردو، تئاتر، سرود و ... قرار می‌دادند و این روند ادامه پیدا کرد، اما بنا به برخی دلایل از جمله این که مطرح می شد همه معلمان باید مربی تربیتی باشند و یا این که برخی کار‌های مربیگری به کار‌های شکلی و نمایشی تبدیل شد و به نظر می‌رسید که این درخت با برکت به تدریج مقداری فرتوت و فرسوده شده و باید خودش را بازسازی کند از این رو معاونت پرورشی و فرهنگی در دوره‌ای حذف شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به این که با تاکید رهبر فرزانه انقلاب بررسی‌هایی صورت گرفت و نهایتا مجلس شورای اسلامی قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی را تصویب کرد گفت: این قانون، آموزش و پرورش را به تاسیس مجدد امور تربیتی با عنوان معاونت پرورشی مکلف کرد. از آن زمان تلاش شده است ضمن تامین نیرو، فعالیت‌ها مطابق با زیست‌بوم جدید دانش‌آموزان باشد.

باقرزاده ادامه داد: اعتراف می‌کنیم که هنوز ظرفیت‌ها کامل به کار گرفته نشده است. نیرو‌های پرورشی بسیار کم هستند و در ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی و تربیتی نداریم. اعتراف می‌کنیم تلاش و علاقه بچه‌ها به طور کامل پاسخ داده نشده است. به ویژه در دوران کرونا این مسئله تشدید شد و نیازمندی‌های تربیتی که عمدتا در فضای حضوری و میدانی شکل می‌گیرد از طریق فضای مجازی جبران نشد.

وی با بیان این که اما می‌توان نوید‌های خوبی در این زمینه داد گفت: این دولت اجازه جذب ۱۱ هزار نیروی پرورشی را به ما داده و به زودی نحوه جذب آن‌ها نهایی و اعلام خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز سهمیه بیشتری برای پذیرش مربیان پرورشی بگیریم. سومین نوید این است که امسال در کنار تشکل‌های دانش آموزی، مجموعه‌های خارج از آموزش و پرورش مانند کانون مساجد و ... به کمک ما می‌آیند و به ویژه در برنامه‌های تابستانی در کنار ما هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان این که سال گذشته برای نخستین بار از ایده تئاتر درسی حمایت کردیم که امسال هم ادامه می‌یابد اظهار کرد: سندتحول بنیادین تاکید دارد که حداقل ۲۰ درصد از آموزش باید خارج از کلاس درسی محقق شود و موقعیت‌های متنوع یادگیری ایجاد کرد. معاونت پرورشی به تحقق این مهم کمک می‌کند که موقعیت‌های جدیدی بر اساس سندتحول بنیادین ایجاد شوند.

باقرزاده افزود: تدوین و به اشتراک گذاری تجارب نیز در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته و جشنواره‌هایی در این زمینه در حال برگزاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به رویداد «الف تا» اشاره کرد که تا کنون بیش از ۷۰۰۰ اثر برای این جشنواره ارسال شده و تا پایان اردیبهشت نیز ادامه دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار