قوه قضاییه: هیچ اتفاق جدیدی در پرونده تتلو رخ نداده است تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد

اجرای طرح تردد خودروهای پر سرنشین، بعد از ماه رمضان

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح تردد خودروهای پر سرنشین(HOV) از بعد ماه رمضان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 17
کد خبر: ۲۷۱۲۸۷

به گزارش راهبرد معاصر،  پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری مشترک با سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به سالروز ۵۰ سالگی تشکیل سازمان حمل و نقل ترافیک اظهار داشت: تدوین برنامه استراتژیک برای بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک در دستور کار قرار گرفته است و استراتژی برقی سازی و استراتژی کاهش ناترازی ها از جمله شاخص‌های مورد نظر است.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما خرید خودرو گران و حتی کالای سرمایه است، اما استفاده از خودرو اعم از سوخت، مالیات‌ها و.... ارزان است، اظهارداشت: این در حالیست که در کشورهای دیگر این اعداد بالاتر و برعکس است و ما نیازمند فضای تنفس هستیم و اولین گام در استراتژی حمل و نقل برای کاهش ترافیک، ارائه خدمات مجازی، برای کاهش سفر، سپس سفر با وسایل حمل و نقل پاک است و در قسمت آخر تمرکز بر کنترل بر سفر با وسیله شخصی مد نظر قرار دارد.

 

وی اعلام کرد: باید سعی کنیم شبکه پیاده و دوچرخه سواری را توسعه دهیم و شبکه زیر زمینی برای حرکت پیاده و دوچرخه ایجاد کنیم. این طرح شبکه زندگی نام دارد و تلاش می‌کنیم همه مناطق تهران را مستقل از تردد خودرو به هم وصل کند. این شبکه را از منطقه ۲ شروع کرده‌ایم و امیدواریم تمام تهران متصل به این شبکه سبز و زندگی شود.

 

وی از خط کشی فیروزه‌ای در معابر تهران برای شناساندن مسیر شبکه زندگی خبر داد و گفت: از نظر اقتصادی تا این لحظه شاهد عدم توسعه دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک هستیم، اما در حال برنامه ریزی برای کاهش ریسک هستیم.

 

علیمردانی در مورد فعالیت موتورسیکلت در تهران گفت: سهم موتورسیکلت در حمل و نقل شهری ۱۱ درصد است و قرارگاه موتور سیکلت با ریاست شهردار تهران را تشکیل دادیم که انضباط بخشی، ساماندهی موتورها، معاینه فنی و پلاک آنها ذیل این قرارگاه پیگیری خواهد شد.

 

علیمردانی در پاسخ به سوال مهر در مورد اجرای طرح HOV یا طرح تردد خودروهای پر سرنشین گفت: این طرح از بزرگراه همت تا چمران پایلوت اجرا می‌شود. البته اجرا در ماه پایانی سال ترافیک تهران را درگیر می‌کند و بعد از ماه رمضان احتمالاً اجرایی خواهد شد.

 

وی درباره تغییر ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان گفت: چهارشنبه در مورد این موضوع با حضور آقای زاکانی تصمیم‌گیری می‌شود.

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تراموا در حال تست است و در برخی نقاط تهران مثل مسیرهای شمالی- جنوبی به دلیل شیب خیابان قابل استفاده نیست. تست شبانه فعلاً مثبت بوده و نتیجه به شورای شهر و رسانه‌ها اعلام می‌شود.

 

علیمردانی در مورد خودروهای پلاک‌های شهرستان بیان داشت: ۲۸ درصد خودروهایی که در مرکز شهر تهران تردد می‌کنند پلاک غیر تهران دارند که اکثراً (۲۲ درصد) برای حومه شهر تهران است.

 

وی از اجرای طرح تور عنکبوت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و کنترل ترافیک تهران است./ مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار