همبستگی شهرداری کپنهاگ با مردم فلسطین-راهبرد معاصر

همبستگی شهرداری کپنهاگ با مردم فلسطین

شهرداری کپنهاگ در همبستگی با فلسطین تصمیم گرفت سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را قطع کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، شهرداری کپنهاگ، پایتخت دانمارک تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های مرتبط با ساخت شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را پس بگیرد.

 

براساس گزارش عربی پوست، خبرگزاری دانمارکی Ritsau اعلام کرد پیش‌نویس تصمیم برای کاهش سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با شرکت‌های صهیونیستی در بخش امور مالی شهرداری کپنهاگ ارائه شد.

 

پس از این تصمیم، انتظار می‌رود شهرداری سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌هایی از جمله Airbnb، Expedia و Booking Holding را کاهش دهد. در همین راستا پنج روز پیش، سوفی اندرسن، شهردار دانمارکی کپنهاگ گفت که می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های این شهر را از شرکت‌های مرتبط با اسرائیل پس بگیرد. 

 

اندرسن افزود: ما به عنوان یک سرمایه گذار بزرگ مسئولیت تامین حقوق بشر را داریم، بنابراین معتقدم نباید در شرکت‌هایی که با شهرک سازی‌های غیرقانونی مرتبط هستند سرمایه گذاری کنیم.

 

شایان ذکر است که این شرکت‌ها در فهرست کمیساریای عالی حقوق بشر از شرکت‌های مرتبط با شهرک سازی در سرزمین‌های فلسطینی قرار دارند. سرمایه گذاری‌های شهر کپنهاگ در شرکت‌هایی که در ساخت شهرک در اراضی اشغالی سرمایه گذاری می‌کنند حدود ۷ میلیون کرون (واحد پول محلی دانمارک) است که معادل تقریبا یک میلیون یورو است. 

 

این اتفاق پس از آن می‌افتد که دانمارک شاهد اعتراضات مستمری در رد ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و این جنبش به دانشگاه‌ها هم کشیده شد، زیرا دانشگاه کپنهاگ پیشتر اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی را که در شهرک‌های کرانه باختری فعالیت تجاری دارند، متوقف می‌کند. دانشگاه تصمیم خود را در بحبوحه اعتراضات دانشجویی اتخاذ کرد که بر دانشگاه فشار وارد می‌کردند تا روابط مالی و سازمانی خود را با رژیم قطع کند.

 

سازمان ملل متحد شهرک سازی در اراضی اشغالی را غیرقانونی می‌داند، سال هاست که بارها خواستار توقف این ساخت‌وسازهای غیرقانونی شده و هشدار می‌دهد که این امر شانس رسیدگی به مناقشه بر اساس راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار