اعلام آخرین وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان و معلمان در سال جدید  ساداتی‌نژاد و فاطمی‌امین به زندان محکوم شدند/ قوه قضاییه: احکام پرونده چای دبش قطعی است+ فیلم حکم پرونده دبش صادر شد/ متهم ردیف اول در ۶ عنوان اتهامی محکوم شد آلودگی به تهران بر می‌گردد؛ بارش باران و برف از چهارشنبه شب افزایش «سن» ورود به دانشگاه‌های تربیت معلم تا حداکثر ۲۷ یا ۳۰ سال بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور شناسایی ۴۵۸ نقطه حادثه‌خیز در تهران فعالیت مدارس و ادارات دولتی مازندران فردا دوشنبه از ۹ صبح آغاز می‌شود بازداشت ۹ مأمور خاطی در پرونده جان باختن کودک ایرانشهری مدارس مشهد غیر حضوری شد هشدار پلیس فتا: برای دریافت کالا برگ نیازی به کلیک بر روی هیچ لینکی نیست دستگیری عاملان درگیری مسلحانه در کرمانشاه پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت از ترفند‌های کلاهبرداری است کشف نوع جدیدی از سلول‌های چربی و نقش آنها در بیماری‌های متابولیک اسکایپ تعطیل می‌شود؟

استفاده سودجویان از کلمه «اجباری» در پوشش بیمه سلامت

سودجویان از همین کلمه «اجباری»بیمه سودجویی کرده و با تماس با افراد می گویند پوشش بیمه سلامت اجباری شده و باید هزینه ای پرداخت کنید تا بیمه شوید در غیر این صورت، یارانه شما قطع می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۶۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت گفت: سودجویان برای شیوه های جدید کلاهبرداری فعال هستند و با توجه به اطلاع رسانی گسترده درباره پوشش اجباری بیمه سلامت، افرادی که بیمه نیستند به دنبال بیمه شدن رفته و سودجویان نیز از همین کلمه «اجباری» سودجویی کرده و با افراد تماس گرفته و می گویند پوشش بیمه سلامت اجباری شده و باید هزینه ای پرداخت کنید تا بیمه شوید و اگر خودتان را بیمه نکنید، یارانه شما قطع می شود.

 

محمد منتقمی راد درباره سوء استفاده برخی شرکت ها و تماس با افراد برای اخاذی و پوشش بیمه ای افزود: همواره سودجویی از طرف برخی افراد وجود دارد. وقتی قرار است نفعی به بخشی از جامعه برسد، عده ای به دنبال منافع و سودجویی خودشان هستند. تا قبل از آغاز طرح پوشش اجباری بیمه سلامت، موضوع کارت بیمه سلامت توسط سودجویان و با تماس تلفنی مطرح بود و حالا با آغاز این طرح، شیوه سودجویی تغییر پیدا کرده است.

 

 وی ادامه داد: البته در حال حاضر میزان شکایت ها در سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت با توجه به اطلاع رسانی های گسترده روابط عمومی سازمان بیمه سلامت در راستای آگاهی مردم، نسبت به گذشته کاهش یافته است. زیرا وقتی اطلاع رسانی گسترده و مناسب انجام می شود، تعداد شکایت ها با توجه به افزایش آگاهی جامعه، کاهش پیدا می کند.

 

 منتقمی راد بیان کرد: بخشی از موفقیت سودجویان، برخورد تحکمی با افراد است. به طور مثال با داشتن اطلاعات فردی، تماس گرفته و خودشان را از سازمان بیمه سلامت یا وزارت بهداشت معرفی کرده و اطلاعات شناسنامه ای افراد را ارائه کرده و به شکل حرفه ای کلاهبرداری می‌کنند.

 

 مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: البته ما آگاهی کامل داریم که این سودجویان چطور این اطلاعات را کسب می کنند و به محض سوء استفاده با این کلاهبرداری ها و سودجویان برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند. اگر تمام خدمات سازمان بیمه سلامت الکترونیکی شود، بخش زیادی از این سوء استفاده ها کاهش یافته و به حداقل میرسد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده