ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان از مهرماه اجرایی می‌شود

آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان از مهرماه اجرایی می‌شود  مدیرکل مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:در آیین‌نامه جدید علاوه بر مدیران مدارس سایر معلمان مدرسه، دانش‌آموزان، اولیا و سرگروه‌های آموزشی نیز در سنجش عملکرد معلمان مشارکت خواهند داشت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 05
کد خبر: ۲۷۷۲۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی باقرزاده، مدیرکل مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از بازبینی و اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان پس از چهار سال اجرا خبر داد.

به گفته وی، پیش‌نویس بازنگری‌شده این آیین‌نامه، پس از برگزاری جلسات کارشناسی با نهادهای مرتبط، به دولت ارائه شده و به‌زودی در کمیسیون سرمایه انسانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
باقرزاده بیان کرد: در صورت تصویب نهایی، این طرح از مهرماه 1404 برای آموزگاران مقطع ابتدایی و همچنین معلمان شاغل در مناطق روستایی و عشایری به مرحله اجرا درخواهد آمد.

دریافت نظر والدین، دانش‌آموزان و سایر معلمان در رتبه‌بندی

مدیرکل مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش همچنین از اعمال تغییراتی در شیوه‌نامه اجرایی و بازبینی دستورالعمل‌های مربوط به مدیران و واحدهای آموزشی خبر داد و افزود: برای تسریع و تسهیل این فرآیند، یک سامانه ویژه طراحی شده است. از جمله نوآوری‌های این آیین‌نامه، استقرار نظام ارزیابی 360 درجه است که در آن، علاوه بر نظر مدیران، همکاران، دانش‌آموزان و اولیا، سرگروه‌های آموزشی نیز در ارزیابی عملکرد معلمان مشارکت خواهند داشت. همچنین، معلمان این امکان را خواهند داشت تا در ارزیابی عملکرد خود نقشی فعال ایفا کنند.

وی با اشاره به شفافیت و دقت در گردآوری داده‌ها خاطرنشان کرد: تمام مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های علمی و تقدیرنامه‌های معلمان، از طریق مراجع رسمی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای ذی‌ربط اعتبارسنجی می‌شود.

رتبه‌های قبلی محفوظ است

باقرزاده تأکید کرد که در آیین‌نامه جدید، هیچ‌یک از معلمان رتبه قبلی خود را از دست نخواهند داد و تنها بر اساس ارزیابی‌های سالانه، امکان تعدیل رتبه‌بندی وجود دارد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، وی همچنین از انتشار دفترچه آزمون استخدامی در دو هفته آینده خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند با توجه به ظرفیت رشته‌محل‌های اعلام‌شده، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی همچنین اعلام کرد که جزئیات این آزمون پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر خواهد شد./تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار