ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

آغاز ثبت‌نام مدارس/ ممنوعیت محرومیت دانش‌آموزان ضعیف

آغاز ثبت‌نام مدارس/ ممنوعیت محرومیت دانش‌آموزان ضعیف زمان‌بندی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اعلام شد. بر اساس بخشنامه جدید، مدارس حق ندارند به‌دلیل نمرات ضعیف یا افت تحصیلی، از ثبت‌نام دانش‌آموزان امتناع کنند یا آنها را از مدرسه اخراج کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 May 25
کد خبر: ۲۷۹۰۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ با آغاز ماه خرداد، فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور به تدریج آغاز می‌شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از هم‌اکنون امکان‌پذیر است، مشروط بر اینکه قبلاً سنجش سلامت خود را انجام داده باشند. حداقل سن برای ثبت‌نام در پایه اول، ۶ سال تمام اعلام شده است.

بر اساس دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه ورودی در مدارس دوره ابتدایی، اعم از دولتی و غیردولتی، ممنوع است. همچنین دانش‌آموزان سایر پایه‌ها پس از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه عمدتاً توسط مدیر مدرسه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، اما دانش‌آموزان پایه‌های ورودی مانند هفتم و دهم که مدرسه خود را تغییر می‌دهند، باید به صورت حضوری اقدام کنند.

امسال بند جدیدی به دستورالعمل ثبت‌نام افزوده شده که بر اساس آن، مدارس دولتی عادی حق ندارند دانش‌آموزان را به‌خاطر نمرات پایین از ثبت‌نام محروم کنند. مسئولیت ارتقای یادگیری دانش‌آموزان بر عهده مدارس است و نمی‌توان به بهانه افت تحصیلی مانع ادامه تحصیل دانش‌آموز شد.

مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه اول موظف‌اند برای اطمینان از ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های هفتم و دهم، روند ثبت‌نام را رصد و پیگیری کنند و در صورت عدم ثبت‌نام دانش‌آموز، موضوع را به‌صورت رسمی و در اسرع وقت به اداره محل خدمت اطلاع دهند.

بر اساس قوانین حمایتی، ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی با کارت حمایت تحصیلی امکان‌پذیر است و دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در صورت ارائه مدارک شناسایی و کارت ویژه حمایت تحصیلی می‌توانند ثبت‌نام شوند.

ثبت‌نام بازماندگان از تحصیل طبق طرح شهید محمودوند در هر زمان از سال تحصیلی مجاز است و در صورت نیاز، موضوع در کمیسیون‌های مربوط بررسی خواهد شد.

به استناد آیین‌نامه اجرایی مدارس، توزیع متوازن دانش‌آموزان بر اساس محدوده جغرافیایی و با اولویت ثبت‌نام در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت اجرا می‌شود. همچنین دانش‌آموزانی که والدینشان شاغل‌اند می‌توانند در مدرسه نزدیک محل کار والدین ثبت‌نام کنند.

برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه یا تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام در مدارس دولتی، جز در موارد خاص مصوب، ممنوع است. تنها در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، شورای مدرسه با اطلاع اداره آموزش و پرورش می‌تواند شرایط خاصی برای ثبت‌نام اعمال کند.

ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان ورودی (اول دبستان، هفتم و دهم) به‌صورت حضوری و همچنین الکترونیکی از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار