عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند پاکستان: مذاکرات فنی بین ایران و آمریکا با وجود استراحت‌های طرفین، همچنان ادامه دارد و قرار است طی روز‌های آتی از سر گرفته شود قالیباف: تفاهم اسلام‌آباد نه نتیجه فشار و اجبار، بلکه حاصل اقتدار ملت ایران بود/ در میانه جنگ بر اساس نظر رهبر انقلاب اعلام کردم که ایران آماده توافق‌های امنیتی با کشور‌های منطقه است وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد سنای آمریکا هم به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ رای داد پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت

بی بی: متحمل خسارات و تلفات زیادی شده‌ایم

بی بی:  متحمل خسارات و تلفات زیادی شده‌ایم وب سایت نخست وزیر رژیم صهیونیستی متن پیام بنیامین نتانیاهو خطاب به ساکنان سرزمینهای اشغالی را منتشر کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 18
کد خبر: ۲۸۱۲۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ صرفنظر از اهانت‌ها و اطلاعات دروغین وی، نکات حائز اهمیتی در این پیام که به زبان عبری صادر شده وجود دارد که مطالعه آن برای فهم آنچه که در سرزمین های اشغالی می گذرد خالی از لطف نیست.

در ادامه متن کامل این پیام را ملاحظه می کنید.

ما متحمل خسارات و تلفات زیادی، و خسارات دردناکی شده‌ایم. اما می‌بینیم که جبهه داخلی قوی است، مردم قوی هستند، و کشور اسرائیل از همیشه قوی‌تر است. من به وزارتخانه‌های دولت دستور داده‌ام که به همه کسانی که آسیب دیده‌اند، کمک کنند.همزمان، نبرد شدید در نوار غزه ادامه دارد. ما متعهد به ادامه دستیابی به هر دو ماموریت هستیم: شکست دادن حماس و بازگرداندن همه گروگان‌هایمان - چه زنده و چه مرده. ما از این کار دست نخواهیم کشید.
متأسفانه، در روزهای اخیر، ما نیز مبارزان قهرمانی را از دست داده‌ایم. من در غم خانواده‌ها شریک هستم. ما از طرف دولت و تمام مردم تسلیت می‌گوییم. ما آنها را در آغوش می‌گیریم. ما تا زمانی که همه آنها را برگردانیم و تا زمانی که حماس سرانجام شکست بخورد، ادامه خواهیم داد.مایلم از رئیس جمهور ترامپ، دوست بزرگ کشور اسرائیل، تشکر کنم.از او به خاطر ایستادن در کنار ما و از او به خاطر حمایتی که ایالات متحده در دفاع از آسمان اسرائیل از ما می‌کند، سپاسگزارم. ما به طور مداوم، از جمله دیشب، با هم صحبت می‌کنیم. ما گفتگوی بسیار گرمی داشتیم. می‌خواهم از رئیس جمهور ترامپ به خاطر حمایتش تشکر کنم.شهروندان اسرائیل،«با هم خواهیم جنگید، و با هم پیروز خواهیم شد.»

اعتراف رسمی نتانیاهو به تلفات؛ چرخشی در روایت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

در حالی که مقامات اسرائیلی طی روزهای گذشته بارها به کوچکنمایی تلفات و خسارات ناشی از درگیری‌ها مبادرت کرده بودند، حالا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، در پیامی رسمی خطاب به شهروندان اسرائیل، برای نخستین‌بار به «خسارات زیاد و دردناک» اعتراف کرد. او ضمن تأکید بر ادامه عملیات نظامی علیه ایران و غزه، گفت: «ما متحمل تلفات سنگینی شده‌ایم، اما ملت قوی است و اسرائیل از همیشه قوی‌تر است». این جملات در تضاد آشکار با روایت‌های گذشته رسانه‌های اسرائیلی است که همواره بر موفقیت کامل عملیات‌ها و نبود تلفات تأکید داشتند. تحلیلگران می‌گویند این چرخش آشکار در لحن نتانیاهو نشان‌دهنده فشارهای سنگین داخلی و نظامی است که بر پیکره رژیم وارد شده است—چه از نظر میدانی و چه در سطح افکار عمومی. با این تحول، اکنون به نظر می‌رسد که دولت اسرائیل تلاش می‌کند تا با واقعی‌تر نشان دادن شرایط جنگی، خود را برای فضای اجتماعی ناآرام و انتقادات احتمالی آماده سازد./همشهری

کلمات کلیدی: رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار