البوسعیدی: هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد مادورو پیامی در حمایت از مردم زلزله زده ونزوئلا صادر کرد پاکستان ادعای طرح موساد برای ترور عاصم منیر را رد کرد گروسی: دوران اجماع قدرت‌های بزرگ علیه ایران به پایان رسیده و احتمالاً تا مدت‌های مدید باز نمی‌گردد اعتراض بقایی به اعتراف دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و اسرائیل در جنگ با ایران / ناتو باید بابت همه پیامد‌های این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشد ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد

ایران: آمریکا با سوءاستفاده از شورای امنیت، اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را پنهان می‌کند

ایران: آمریکا با سوءاستفاده از شورای امنیت، اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را پنهان می‌کند  ایران در نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرد: مایه‌ تأسف عمیق است که آمریکا از تریبون شورای امنیت سوءاستفاده می‌نماید تا توجهات را از اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود، از جمله دخالت نظامی در یمن و حمایت از تجاوزات اسرائیل در یمن و سراسر منطقه، منحرف سازد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۵ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 16
کد خبر: ۲۸۳۷۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد پیرامون ادعاها و اتهامات ناصواب و خلاف واقعیت ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان در خصوص دریای سرخ و یمن تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان به کلیه‌ی تعهدات بین‌المللی خود و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت پایبند بوده و به حمایت از فرایند سیاسیِ صلح‌آمیز، فراگیر و تحت رهبری یمنی‌ها ادامه می‌دهد.
مایه‌ی تأسف عمیق است که ایالات متحده آمریکا از تریبون شورای امنیت سوءاستفاده می‌نماید تا توجهات را از اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود، از جمله دخالت نظامی در یمن و حمایت از تجاوزات رژیم اسرائیل در یمن و سراسر منطقه، منحرف سازد.

متن این نامه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب قویاً ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی نماینده‌ی ایالات متحده آمریکا در جلسات شورای امنیت مورخ 9 جولای 2025 (نود و نه هزار و پنجاه و چهارمین جلسه) و 15 جولای 2025 (نود و نه هزار و پنجاه و هشتمین جلسه)، که به‌ترتیب تحت عناوین «اوضاع در خاورمیانه» و «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» برگزار گردیدند، را قاطعانه رد می‌نمایم.

ادعای مطرح‌شده مبنی بر این‌که ایران قطعنامه‌ی 2216 (2015) شورای امنیت را نقض می‌کند، کاملاً بی‌پایه، فاقد مستندات و عاری از هرگونه شواهد معتبر است.

جمهوری اسلامی ایران همچنان به کلیه‌ی تعهدات بین‌المللی خود و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت پایبند بوده و به حمایت از فرایند سیاسیِ صلح‌آمیز، فراگیر و تحت رهبری یمنی‌ها ادامه می‌دهد.

مایه‌ی تأسف عمیق است که ایالات متحده آمریکا از تریبون شورای امنیت سوءاستفاده می‌نماید تا توجهات را از اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود، از جمله دخالت نظامی در یمن و حمایت از تجاوزات رژیم اسرائیل در یمن و سراسر منطقه، منحرف سازد.

مردم یمن نزدیک به یک دهه از تبعات جنگی ویرانگر و محاصره‌ای غیرقانونی که از سوی ائتلافی تحت حمایت ایالات متحده تحمیل شده، رنج برده‌اند؛ وضعیتی که منجر به یکی از وخیم‌ترین بحران‌های انسانی جهان شده است.این نقض‌های حقوق بین‌الملل بشردوستانه همچنان با مصونیت کامل ادامه دارد.

شورای امنیت نباید اجازه دهد که تبلیغات گمراه‌کننده‌ی ایالات متحده، جنایات فجیع و مستمر رژیم اسرائیل در غزه و منطقه، و همچنین علت‌العلل وضعیت کنونی در دریای سرخ را در سایه قرار دهد. تحقق صلح پایدار در منطقه مستلزم پرداختن به ریشه‌های بی‌ثباتی است که در رأس آن‌ها، اشغالگری غیرقانونی، تجاوزات مستمر و نقض نظام‌مند حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی رژیم اسرائیل قرار دارد./تسنیم

کلمات کلیدی: ایران
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار