762 میلیون سرمایه گذاری خارجی در شش ماه-راهبرد معاصر

762 میلیون سرمایه گذاری خارجی در شش ماه

آمار منتشر شده از سرمایه گذاری خارجی در شش ماه نخست امسال حکایت از 762 میلیون سرمایه گذاری دارد؛ امری که نشان از رشد 32 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال پیش است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 21
کد خبر: ۲۸۴۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ تلاش برای اخذ سرمایه گذاری خارجی از جمله هدف های همه ی دولت های پس از انقلاب اسلامی بوده است، امری که عموما و بدلیل فشارهای ناشی از تحریم ها، همواره به مشکلاتی همراه بوده است.

 

آمار سرمایه گذاری خارجی در خلال شش ماه ابتدایی سال جاری نشان می دهد که علی رغم تشدید فشارهای بین المللی آمریکا؛ رشد سرمایه گذاری خارجی در ایران با رشد 31.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش برخوردار بوده است.

 

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۱.۹ درصد افزایش داشته است.

 

براساس این آمار در شش ماهه نخست امسال ۵۰ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده که نسبت به تصویب ۳۲ طرح در مدت مشابه سال گذشته، ۵۶.۳ درصد افزایش داشته است.

 

همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها در نیمه اول امسال ۷۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به حجم ۵۷۸ میلیون دلاری نیمه اول سال گذشته، ۳۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده