به گزارش راهبرد معاصر، حمیدرضا خانمحمدی در سیو هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه در جلسه رئیسجمهور، حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس ارائه شد و پس از آن استانداران مسائل و مشکلات مربوط به ۴۶ هزار کلاس درس را مطرح کردند گفت: در زمینه مردمیسازی، تاکنون ۷۰۰۰ گروه فعالیت در پیامرسان شاد ایجاد شده است و پیوست این گروهها، پروژههای عمرانی مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ساختار شبکه مردمی در این حوزه شامل دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور، مسئول قطب، سرگروه مردمی نهضت عدالت در استان، راهبر مردمی نهضت در منطقه، مسئول مردمی پروژه و تیم مردمی پروژه است افزود: ۲۰ درصد هزینه ساخت را دولت تقبل میکند و بقیه باید از محل مشارکت مردمی، مولدسازی و مشارکت اجتماعی تامین شود.
خان محمدی با بیان اینکه از استانها خواستهایم کلیپهایی از مشارکت مردم در ساخت مدارس تهیه کنند تا از طریق صداوسیما پخش شود ادامه داد: در طرح شهید عجمیان، رنگ، پریز و کلید از سوی بنیاد علوی و مستضعفان تأمین میشود و ۱۱۰ هزار کلاس درس نیز با همکاری مردم و گروههای جهادی بازسازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: استانهای سیستانوبلوچستان، خراسان رضوی، تهران، فارس، خوزستان، البرز و قم بهاندازه کل کشور پروژههای نوسازی دارند و بیشترین چالشها در این استانها متمرکز است.
علیرضا کمرئی نیز در سی و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی معتقدند سند تحول بنیادین تاکنون بهطور کامل در مدارس اجرایی نشده است گفت: آموزش و پرورش در سطح ستاد، برنامههای خود را برای تحقق اهداف این سند دنبال میکند.
وی بر ضرورت ایجاد مدیریت راهبردی در دل سازمان تاکید کرد و افزود: الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول بنیادین طراحی شده و تاکنون ۷ هزار نفر از طریق راهبران آموزشی بهصورت غیرمستقیم در این مسیر قرار گرفتهاند.
کمرئی با بیان اینکه رویکرد ترکیبی، پرهیز از یکسانسازی برنامههای مدارس، توجه به برنامه راهبردی با تمرکز بر اهداف تحولی و الگوی تعالی در پوشش متوازن شاخصهای مدرسه تراز از ابزارهای کلیدی تحقق این سند است ادامه داد: استانها بدانند توانمندسازی مدیران و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کافی نیست.
وی اظهار کرد: تحقق اهداف سند در گروی ایجاد مدرسه تراز با درک درست از رسالت و جلب اعتماد کامل در سطح استانها است./ ایسنا