بدون بهینه‌سازی خودروها سهمیه‌بندی بنزین جهش مصرف را مهار نمی‌کند-راهبرد معاصر

بدون بهینه‌سازی خودروها سهمیه‌بندی بنزین جهش مصرف را مهار نمی‌کند

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اگر خودروسازان اقدامی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت خودروها نکنند، با افزایش قیمت بنزین هم جهش سرسام‌آور مصرف مهار نمی‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از شرکت ایران‌خودرو گفت: در صنعت خودروسازی به روزسازی و خودکفایی در تولید قطعات داخلی در گذشته تاکنون به صورت منسجم با توجه به منویات مقام معظم رهبری صورت نگرفته است.

 

وی ضمن گلایه از نحوه تولید و عملکرد شرکت‌های خودروساز داخلی اظهار داشت: مشتریان از عملکرد خودروسازان رضایت ندارند و شرکت‌های خودرو سازی بایستی در فضای رقابتی اقدام به تولید محصولات جدید و به روز با استفاده از ایده های نو کنند که در ناوگان حمل و نقل کشور تحول ایجاد کند.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه خودروسازان بایستی تمام تلاش خود را در زمینه افزایش کیفیت به‌کار گیرند، افزود: با ایجاد امکانات مهندسی به منظور ارتقای کیفیت محصولات داخلی در صنعت خودرو سازی و شبیه‌سازی کیفی خودروهای بروز جهان می‌توان از خروج ارز ناشی از واردات جلوگیری کرد.

 

خجسته با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و مصرف بالای این خودروها که بالاتر از استانداردهای جهانی است، آن را از عوامل مهم افزایش مصرف بنزین عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر خودروسازی کشور اقدام موثری برای بهینه‌سازی مصرف سوخت نکند نمی توان انتظار داشت با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی بنزین، جهش سرسام آور مصرف بنزین مهار شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی در داخل بایستی حمایت شود و ارتقا یابد، افزود: باید از ورود قطعات خارجی در صورت تولید مشابه در کشور جلوگیری و با حمایت مالی مناسب در تامین سرمایه در گردش و پرداخت معوقات جان دوباره ای به صنعت قطعه سازی بخشید.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان با اشاره به خدمات‌دهی شرکت‌های خودروسازی به مشتریان اظهار داشت: خودروسازی در کشور نیازمند تغییر و تحولات عظیمی در نحوه سرویس و خدمات‌دهی پس از فروش به مشتریان هستند تا در کنار ایجاد فضای رقابتی و عدم انحصار موفق به  جذب مشتری شوند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده