پاکستان ادعای طرح موساد برای ترور عاصم منیر را رد کرد گروسی: دوران اجماع قدرت‌های بزرگ علیه ایران به پایان رسیده و احتمالاً تا مدت‌های مدید باز نمی‌گردد اعتراض بقایی به اعتراف دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و اسرائیل در جنگ با ایران / ناتو باید بابت همه پیامد‌های این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشد ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم

بقائی: بیانیه گروه ۷ راجع به بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران مزورانه است

بقائی: بیانیه گروه ۷ راجع به بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران مزورانه است سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه ادعایی گروه هفت علیه ایران تاکید کرد: این موضع‌گیری گروه ۷ به هیچ عنوان نمی‌تواند ماهیت غیرقانونی و ناموجه بازگرداندن تحریم‌ها را تغییر دهد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 02
کد خبر: ۲۹۰۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، بیانیه گروه 7 راجع به موضوع هسته‌ای ایران را مزورانه و قلب واقعیت دانست و محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه استقبال کشورهای عضو گروه 7 از اقدام غیرقانونی و ناموجه سه کشور اروپایی و آمریکا از بازگرداندن قطعنامه‌های لغوشده شورای امنیت علیه ایران، که با سوء استفاده از ساز و کار حل اختلاف برجام و بدون هیچ توجیه قانونی یا متطقی صورت گرفته است، را به منزله حمایت آنها از یک اقدام ناقض حقوق بین‌الملل دانست و تاکید کرد که این موضع‌گیری گروه 7 به هیچ عنوان نمی‌تواند ماهیت غیرقانونی و ناموجه اقدام مزبور را تغییر دهد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری تعرض نظامی رژیم صهیونیستی به ایران در میانه مذاکرات دیپلماتیک با هماهنگی و همکاری آمریکا و متعاقبا حمله مستقیم آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران، ادعای گروه 7 مبنی بر اینکه "سه کشور اروپایی و آمریکا بارها با حسن نیت راهکارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از پس‌گشت و نیل به راه حل مذاکره‌شده جامع و پایدار ارائه کردند" را کذب محض و وارونه‌نمایی حقیقت توصیف و خاطرنشان کرد که اساسا آمریکا به دلیل خروج غیرقانونی و یکجانبه از برجام در سال 2018 و متعاقبا نقض‌های مستمر حقوق بین‌الملل در ارتباط با ایران و کارشکنی در مسیر اجرای برجام، مسبب و عامل اصلی بروز وضعیت کنونی است. سه کشور اروپایی نیز به دلیل تبعیت از آمریکا و قصور در ایفای تعهدات و همچنین حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در  تجاوز نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نه تنها مرتکب "عدم اجرای عمده" تعهدات برجامی شدند بلکه با سوء نیت آشکار همه ابتکارها و تلاش‌های ایران برای دیپلماسی را نادیده گرفتند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به بی‌تفاوتی کشورهای عضو گروه 7 نسبت به زرادخانه اتمی رژیم نسل‌کش صهیونیستی، روبکرد این کشورها در قبال موضوع عدم اشاعه را منافقانه توصیف کرد و تاکید کرد این 7 کشور به دلیل عملکرد مزورانه و غیرمسئولانه در قبال حاکمیت قانون، صلح و امنیت بین‌المللی فاقد هرگونه صلاحیت اخلاقی برای پند دادن به دیگران هستند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار