عراقچی: شرایط برای ورود ایرانیان پناهنده به کشور فراهم است ویتکاف: در حال انجام توافق صلح بین اسرائیل و حماس هستیم امضای توافق صلح غزه توسط ترامپ و سران کشور‌ها در شرم‌الشیخ + ویدئو  ترامپ در اجلاس شرم الشیخ: جنگ جهانی سوم در منطقه رخ نخواهد داد السیسی در اجلاس شرم‌الشیخ: خاورمیانه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی می‌خواهیم اعلام برائت مقتدی صدر از حضور نخست وزیر عراق در نشست شرم الشیخ آزادی ۴ هزار اسیر فلسطینی در سه توافق تبادل اسرا لغو دعوت نتانیاهو به نشست غزه پس از هشدار اردوغان ادعای ترامپ پس از ورود به مصر: برای توافق با ایران آماده‌ام ادعای ترامپ علیه ایران در شرم‌الشیخ اسرائیل هیوم: نتانیاهو به دلیل مخالفت کشور‌ها به شرم الشیخ نرفت ترامپ اراضی اشغالی را به مقصد شرم‌الشیخ ترک کرد وقوع انفجار مهیب در قاهره نخست‌وزیر عراق: در صورت مشارکت «نتانیاهو»، از اجلاس شرم الشیخ خارج خواهم شد ماکرون: فرانسه در اجرای تمام مراحل توافق آتش‌بس غزه مشارکت می‌کند

چین از امروز دریافت هزینه ویژه بندری از کشتی‌های آمریکایی را آغاز کرد

 از روز سه‌شنبه ۲۲ مهر، چین به‌طور رسمی اجرای سیاست دریافت «هزینه ویژه بندری» از کشتی‌های آمریکایی را آغاز کرده است که طبق این مقررات جدید، کشتی‌هایی که در چین ساخته شده‌اند از پرداخت این هزینه معاف خواهند بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 14
کد خبر: ۲۹۱۶۷۳

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت حمل‌ونقل چین روز سه‌شنبه «دستورالعمل اجرای دریافت هزینه ویژه بندری از کشتی‌های آمریکایی» را منتشر کرد.

این دستورالعمل شامل ۱۰ ماده و از تاریخ انتشار لازم‌الاجرا است که مفاد آن شامل مبانی قانونی، دامنه دریافت، معیارهای محاسبه، نهاد دریافت‌کننده، دفعات پرداخت، الزامات پرداخت، راستی‌آزمایی اطلاعات، رسیدگی به تخلفات، سازوکار تعدیل پویا، نهاد تفسیر‌کننده و زمان اجرا می‌شود.

بر اساس این دستورالعمل، از میان کشتی‌های تحت مالکیت آمریکایی، کشتی‌های ساخت چین، کشتی‌های خالی که صرفاً برای تعمیر وارد کارخانه‌های کشتی‌سازی چین می‌شوند، و سایر کشتی‌هایی که به‌طور ویژه معاف شناخته شوند، از پرداخت هزینه ویژه بندری مستثنا هستند.

تمام کشتی‌هایی که در حمل‌ونقل بین‌المللی فعالیت دارند، در صورتی که شامل کشتی‌هایی که مالکیت آن‌ها متعلق به شرکت‌ها، سازمان‌ها یا اشخاص آمریکایی است؛کشتی‌هایی که توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها یا اشخاص آمریکایی بهره‌برداری می‌شوند؛ کشتی‌هایی که شرکت‌های مالک یا بهره‌بردار آن‌ها دارای ۲۵ درصد یا بیشتر سهام، حق رأی یا کرسی هیئت‌مدیره آمریکایی هستند؛ کشتی‌هایی که تحت پرچم ایالات متحده حرکت می‌کنند و حتی کشتی‌هایی که در آمریکا ساخته شده‌اند، در صورتی که در بنادر چین پهلو بگیرند، موظف‌اند این هزینه را پرداخت کنند.

در این میان، اگر شناوری در چهار دسته نخست قرار بگیرد، اما ساخت آن در چین انجام شده باشد، از پرداخت هزینه ویژه بندری معاف است.

بر اساس دستورالعمل، کشتی‌هایی که از پرداخت هزینه تعیین‌شده خودداری کنند، از سوی اداره امور دریایی چین مجاز به انجام تشریفات ورود یا خروج از بندر نخواهند بود.

این اقدامات تنبیهی پکن در پی افزایش ناگهانی تعرفه و هزینه‌های پهلوگیری کشتی‌های چینی در بنادر آمریکایی اتخاذ شده است. چین روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که در واکنش به تصمیم آمریکا برای دریافت هزینه بندری از کشتی‌های چینی، این اقدام متقابل را اجرا خواهد کرد./تسنیم

کلمات کلیدی: چین
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار