پارلمان عراق استعفای عبدالمهدی را پذیرفت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پارلمان عراق استعفای عبدالمهدی را پذیرفت

پارلمان عراق در جلسه امروز خود درخواست استعفای عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور را پذیرفت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
کد خبر: ۲۹۴۶۶

به گزارش راهبرد معاصر، پارلمان عراق امروز (یکشنبه) با حضور حداکثر نمایندگان تشکیل جلسه داد و درخواست رسمی «عادل عبدالمهدی» برای کناره‌گیری از پست نخست‌وزیری را پذیرفت.

 

به گزارش وبگاه السومریه، پارلمان عراق با استناد به ماده ۷۵ قانون اساسی این کشور ضمن پذیرش استعفای عبدالمهدی، از رئیس‌جمهور عراق نیز خواست تا رئیس دولت جدید را به پارلمان معرفی کند.

 

بنابراین عبدالمهدی اولین نخست‌وزیر عراق است که پس از سقوط صدام، تنها به مدت یک سال و دو ماه (از دهم مهر سال ۹۷) بر این مسند تکیه می‌زند.

 

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق سپس در سخنانی گفت که طبق ماده ۷۶ قانون اساسی رئیس‌جمهور باید نام نخست‌وزیر جدید را به پارلمان معرفی کند.

 

او همچنین از کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق خواست تا با اعزام به استان‌های «ذی قار» و «نجف» یک برنامه امنیتی برای حفظ جان معترضان در دستور کار قرار دهند.

 

عادل عبدالمهدی روز جمعه پس از خطبه مرجعیت عراق و پس از نزدیک به دو ماه اعتراضات روزانه، اعلام کرد که استعفا می‌دهد (+) و شب گذشته نیز استعفای رسمی خود را به پارلمان ارائه کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار