داوطلبان انتخابات در تمامی مراحل باید قانون را رعایت کنند-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

داوطلبان انتخابات در تمامی مراحل باید قانون را رعایت کنند

نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب، حدود ۳۲ سال حاکمیت دولت در دست اصلاح طلبان بوده است و باعث عدم پیشرفت کشور اصلاح‌طلبان است و آنها باید پاسخگوی عقب‌ماندگی کشور باشند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
کد خبر: ۲۹۶۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید حسین نقوی پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری بیان داشت: عرصه انتخابات نظام جمهوری اسلامی که به برکت خون شهدای ا‌نقلاب اسلامی بدست آمده است یک عرصه دموکراتیک، آزاد و قانونمند برای حضور همه نخبگان و همه کسانی است که فرصت نمایندگی مردم را در خودشان می‌بینند. 

 

وی افزود: باید همه ما قدر این عرصه را بدانیم و معتقدم اگر حوزه انتخابی دشت ورامین ۵۰ نفر داوطلب نمایندگی داشته باشد به این معناست که ۵۰ شهروند ما خودشان را در حد نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌دانند و اگر این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد بدین معناست که ۱۰۰ نفر خودشان را واقعاً در حد و اندازه نمایندگی می‌بینند و این رشد و تعالی یک جامعه را نشان می‌دهد و ما واقعاً از حضور همه کسانی که احساس می‌کنند این توانمندی را دارند و می‌توانند وکالت ملت را برعهده بگیرند، استقبال می‌کنیم.

 

نقوی حسینی گفت: قانونمندی و قانونگذاری در محور کار نماینده است و نماینده‌ای که خودش قانونگذار است و خودش ناظر بر اجرای قانون است باید در همه مراحل انتخابات در چهارچوب قانون حرکت کند و در تمام مراحل از قانون تبعیت کند و خلاف قانون حرکت نکند چون با فلسفه نمایندگی مغایرت دارد.

 

نماینده دشت ورامین در مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که ۲۹۰ نماینده برای مدت ۴ سال مسئولیت قوه مقننه را برعهده می‌گیرند. جایگاه قوه مقننه در نظام اسلامی جایگاه خیلی مهم است چون افرادی که این تریبون و کرسی را بر عهده می‌گیرند باید بتوانند از عهده مسئولیت نمایندگی که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است برآیند.

 

وی افزود: ما دو اولویت در انتخابات داریم، اولویت اول مشارکت مردم در عرصه سیاسی است، باید برای همه نامزدها و همه حامیان نامزدها مشارکت حداکثری مردم هدف اول باشد چون مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و به هر کسی که می‌خواهند رای می‌دهند.

 

نقوی حسینی تاکید کرد: در بین نظام‌های سیاسی دنیا یکی از آزادترین و واقعی‌ترین انتخابات در ایران برگزار می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم حداکثر مردم پای صندوق بیایند و رای دهند و به دنیا نشان دهیم که مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

 

نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این روند حرکت نامزدها نوع بیانات تبلیغات و اظهار نظرها و نوع نشست و برخاست‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای روی مشارکت مردم مستقیماً تاثیر می‌گذارد.

 

وی افزود: مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها در قانون تعریف شده است و حوزه‌های نظارتی کارشان را انجام می‌دهند ولی روند رسیدگی به صلاحیت‌ها روند قانونی دارد و شورای نگهبان ناظر است یعنی هر نوع قضاوت و نظارتی کند از نظر ما قانونمند و قابل قبول است و ما تابع قانون هستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب، حدود ۳۲ سال حاکمیت دولت در دست اصلاح طلبان بوده است و باعث عدم پیشرفت کشور اصلاح‌طلبان است و آنها باید پاسخگوی عقب‌ماندگی کشور باشند.

 

وی اضافه کرد: کسی در نظام جمهوری اسلامی واقعاً نمی‌تواند از پیش، خودش را موفق و پیروز عرصه انتخابات بداند چرا که مردم انتخاب می‌کنند و باید نماینده با مردم صادق صحبت کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده