بقائی: «هیچ برنامهای برای بازرسی آژانس از تأسیسات آسیبدیده نداریم»
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: برنامهای برای بازرسی آژانس از تاسیسات آسیب دیده هستهای نداریم. به گزارش راهبردمعاصر، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه 2 خرداد ماه در نشست خبری هفتگی خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.
بقائی در ابتدا درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر آغاز گفتگوهای هستهای و عزیمت بازرسان به تهران گفت: ما نه دیداری با گروسی داشتیم و نه برنامهای برای بازرسی آژانس از تاسیسات آسیب دیده هستهای ناشی از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم. در این خصوص هیچ شیوه نامهای وجود ندارد. ما روال جاری را بر اساس انپیتی ادامه خواهیم داد.
در خصوص قطعنامه شورای حکام از کشورهایی که مسئولانه با آمریکا و اروپا همکاری نکردند تشکر میکنم. رای منفی روسیه، چین و نیجر خیلی مسئولانه بود، متاسفانه برخیها هم رای مثبت دادند. این رفتار دوگانه حتما قابل قبول نیست./تسنیم