هشدار نسبت به وقوع جنگ داخلی لبنان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

هشدار نسبت به وقوع جنگ داخلی لبنان

وزیر خارجه لبنان نسبت به وقوع جنگی داخلی نظیر آنچه در سوریه می گذرد در این کشور هشدار داد. باسیل گفت: فاجعه فروپاشی لبنان به این معنا است که هیچ کشوری در جهان، جرأت استقبال از هیچ کدام از آوارگان ما را نخواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۱۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران در لبنان در حالی وارد چهارمین ماه خود می شود که همچنان بخشی از معترضین در خیابان های بیروت به تظاهرات خود ادامه داده و از میزان اختلاف ها بر سر نخست وزیر آتی لبنان و برنامه هایش در میان گروه های سیاسی چیزی کاسته نشده است.

 

تداوم بحران در لبنان موجب شده تا جبران باسیل وزیرخارجه این کشور نسبت به وقوع جنگ داخلی در این کشور، نظیر آنچه در سوریه می گذرد هشدار دهد. وجود قومیت ها و مذاهب متعدد در لبنان و پیشینه 15 سال جنگ داخلی در این کشور بیش از پیش را لبنان را مستعد آغاز بحران نظامی نموده است.

 

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان سه شنبه شب طی سخنانی در کنفرانس بین المللی آوارگان ژنو ، درخصوص تکرار بحران سوریه در لبنان هشدار داد.

 

به گزارش المیادین، باسیل گفت: اوضاع در لبنان خوشایند نیست و این خطر وجود دارد که آنچه در سوریه اتفاق افتاد برای ما هم تکرار شود.

 

وی افزود: فاجعه فروپاشی لبنان به این معنا است که هیچ کشوری در جهان، جرأت استقبال از هیچ کدام از آوارگان ما را نخواهد داشت.

 

وزیر خارجه لبنان گفت: آنچه اکنون خطرناک‌ تر است این است که آوارگان، هیزم آتش جنگ دیگران علیه خاک ما شوند.

 

باسیل اضافه کرد: لبنان دیدگاه حامیان اصلی ادغام آورگان تا اسکان آن ها را تایید نمی کند و اکنون داریم هزینه این مخالفت را می دهیم.

 

وی گفت: مصائب مربوط به آوارگان یک مسئولیت مشترک را می‌طلبد یا باید بار مسئولیت آنها را در کنار ما تحمل کنید یا با ما متحمل پیامدهای آن باشید.

 

نخستین مجمع پناه جویان از دیروز (دوشنبه) به مدت سه روز و به میزبانی سوئیس برگزار شده و دستور کار آن بررسی راه های حل بحران پناهجویان است.

 

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) یکی از سازمان های تخصصی سازمان ملل متحد است که در ژنو سوئیس قرار دارد. این دفتر در ۱۴ دسامبر سال ۱۹۵۰ برای محافظت و حمایت از پناهندگان و یاری رساندن در امر بازگشت یا اسکان مجدد آنها تأسیس شد.

 

بیش از ۷۰ میلیون انسان به دلایل مختلف از جمله جمله جنگ، قحطی و گرسنگی و شرایط بد اقتصادی ناچار به مهاجرت به مناطق دیگر شده اند که ۲۵ میلیون نفر از این تعداد، پناهجویانی هستند که از مرزهای کشور خود خارج شده و به کشورهای دیگر پناه برده اند.

 

اتباع کشور افغانستان و سوریه بیشترین تعداد پناه جویان را تشکیل می دهند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار