‏۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند-راهبرد معاصر

‏۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.‏
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 25
کد خبر: ۳۱۸۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حاجی میرزایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه با مدیران نوسازی مدارس کشور در تبریز و در گفتگو با خبرنگاران گفت: تلاش‌های خوبی در سال هاش گذشته برای بهبود وضعیت مدارس انجام شده به گونه‌ای که میزان هزینه کرد در حوزه مدرسه سازی از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به چهار هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

 

۱۸ درصد مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، ۳۰ درصد مدارس نیازمند بازسازی هستند که از بین آنها، ۱۸ درصد نیاز به مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیز نیاز به تخریب و نوسازی دارند.

 

حاجی میرزایی با اشاره به بودجه امسال در حوزه مدرسه سازی گفت: از این بودجه، ۱۰ هزار مدرسه را تا مهر ماه و دو هزار را در دهه فجر تحویل خواهیم داد.

 

آماده سازی دانش آموزان برای یک زندگی فعال و سالم

وی در ادامه با اشاره‌ای به رونمایی کتب آموزش شهروندی در تبریز گفت: مهم‌ترین مأموریت این وزارتخانه، آماده سازی دانش آموزان برای یک زندگی فعال و سالم است تا دانش آموزانی داشته باشیم که مشارکت فعال در سازندگی جامعه داشته و از باورهای خود دفاع و مشکلات را به درستی حل و فصل کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این کتب به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز و آموزش و پرورش در مضامین مختلف تحت عنوان حقوق شهروندی تهیه شده و در سطح مدارس توزیع شده است.

 

افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی افزود: باید ظرفیت دانش اموزان و مهارت‌های آنان را برای فکر کردن، حل مساله و خلاقیت، برقراری ارتباط و کنترل خشم بالفعل سازیم که این امر می‌تواند از بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری کند.

 

حاجی میرزایی بالا رفتن مهارت‌های دانش آموزان را موجب مصونیت آنان از آسیب‌های اجتماعی دانست.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده