برف و باران در راه است-راهبرد معاصر

برف و باران در راه است

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با تشدید فعالیت سامانه بارشی از امشب پنجشنبه بارش برف و باران در شهرهای استان تشدید می شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 26
کد خبر: ۳۱۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی صابری با بیان اینکه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت این سامانه از امشب تا روز شنبه هفته آینده خواهد بود افزود: این سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شده ولی تشدید فعالیت این سامانه از امشب خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه این سامانه بیشتر مناطق جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد اظهار داشت: بیشترین فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید بوده و بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

 

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی لغزندگی، کاهش دید و اخلال تردد در جاده‌های مواصلاتی را از اثرات این سامانه بارشی عنوان کرد و ادامه داد: با خروج این سامانه از اواخر روز شنبه هفته آینده، دمای هوای استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

 

صابری گفت: با شروع فعالیت این سامانه تاکنون در آذربایجان‌غربی بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار ۱۵ میلی‌متر ثبت شده و بارش‌ها در اشنویه ۵.۲ میلی‌متر، در سردشت ۳.۱ میلی‌متر و در مهاباد ۲ میلی‌متر بوده‌است.

 

وی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و بوکان و میاندوآب با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین چهار تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده