رسوایی انتشار پیام‌های داخلی بوئینگ-راهبرد معاصر

رسوایی انتشار پیام‌های داخلی بوئینگ

شرکت بوئینگ که به دلیل سوانح مکرر رخ داده برای هواپیما‌های تولیدی این شرکت در طی یک سال اخیر تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته، به تازگی و تحت فشار قانونگذاران آمریکایی اظهارات انتقادآمیز کارکنان خود در مورد فرآیند تولید هواپیماهایش را منتشر کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 10
کد خبر: ۳۳۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت هواپیماسازی بوئینگ که به دلیل سوانح مکرر رخ داده برای هواپیما‌های تولیدی این شرکت در طی یک سال اخیر تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته به تازگی و تحت فشار قانونگذاران آمریکایی اظهارات انتقادآمیز کارکنان خود در مورد فرآیند تولید هواپیماهایش را منتشر کرده است. در یکی از این انتقادات داخلی گفته شده که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس «توسط عده‌ای دلقک طراحی و توسط تعدادی میمون مورد نظارت قرار گرفته است.»

 

یکی از این پیام‌ها که نشان دهنده انتقادات کارشناسان داخلی این شرکت از نحوه طراحی و ساخت هواپیما‌های بوئینگ است به پیامی بر می‌گردد که در فوریه سال ۲۰۱۸ یعنی ۸ ماه قبل از اولین سانحه هوایی مرگبار رخ داده برای هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ارسال شده آمده است: «تو اجازه می‌دهی خانواده ات سوار هواپیمای بونیگ ۷۳۷ مکس شود؟ من که اجازه نمی‌دهم.» کارشناس دوم نیز در پاسخ به این سوال جواب منفی داده است.

 

همچنین برخی از پیام‌های رد و بدل شده بین کارشناسان این شرکت نشان می‌دهد که بوئینگ برای کاستن از هزینه‌های تولید هواپیما‌های ۷۳۷ مکس تلاش کرده که از برگزاری دوره‌های آموزش شبیه سازی شده برای خلبانان شانه خالی کند. به دنبال وقوع ۲ سانحه مرگبار در سال گذشته میلادی که منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد، شرکت بوئینگ در ماه مارس مجبور به توقف تولید این هواپیما‌های معیوب گرفت.

 

بوئینگ پس از مرگ ده‌ها نفر، بالاخره این هفته در تصمیم خود تجدیدنظر و اعلام کرد که به خلبانانی که می‌خواهند پرواز با هواپیما‌های ۷۳۷ را از سر بگیرند توصیه می‌شود در کلاس‌های خلبانی شبیه سازی شده با این هواپیما شرکت کنند.

 

بررسی کلی این پیام‌ها نشان می‌دهد که بوئینگ بیش از آنکه روی افزایش ایمنی محصولات خود تمرکز داشته باشد، بر روی کاهش هزینه‌ها متمرکز بوده است.

 

در آخرین سانحه مرگبار رخ داده برای هواپیما‌های بوئینگ، روز چهارشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین با ۱۷۹ مسافر در نزدیکی تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای گفت: اطلاع از نتایج تحقیقات درباره‌ی حادثه‌ی هواپیمای مسافربری برای اینجانب بسیار سنگین‌تر شد.

رهبر معظم انقلاب،
سنگین‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش شماست عذرخواهی به خاطر سه روز ستر حقایق و نشر اکاذیب می‌باشد.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار