توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

حراج 12 فروند هواپیمای ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر قصد دارد 12 فروند از هواپیماهای قدیمی خود از جمله 5 فروند بوئینگ 747 منحصر به فرد را به حراج بگذارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 11
کد خبر: ۵۸۵۳۳

به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از سیمپل فلایینگ، شرکت هواپیمایی ایران ایر قصد دارد، 12 فروند از هواپیماهای قدیمی خود از جمله 5 فروند بوئینگ 747 را به حراج بگذارد. هزینه شرکت در این حراج تنها 4 هزار دلار تعیین شده است. 

شرکت هواپیمایی ایران ایر طی سال‌های گذشته تلاش کرده است تا هواپیماهای قدیمی خود را با هواپیماهای جدید جایگزین کند، اما این طرح به خاطر انتخاب ترامپ و تبعات خروج وی از برجام ناکام ماند. این شرکت همچنین به خاطر تحریم‌ها در تامین قطعات یدکی هواپیماها نیز با مشکل مواجه است. بنابراین تصمیم گرفته تا برخی از هواپیماهای قدیمی خود که با مشکل قطعه مواجه شده و یا به مرور زمان در حال از بین رفتن هستند، را به حراج بگذارد.

این هواپیماها شامل 3 فروند ایرباس 300، 2 فروند ایرباس 310، 2 فروند بوئینگ 727 و 5 فروند بوئینگ 747 هستند. از جمله این بوئینگ‌های 747 که قرار است حراج شوند یک بوئینگ 100-747، یک بویتگ 747-200 و 3 فروند بوئینگ 747SP است.

این هواپیماها بین سال‌های 1976 تا 1979 تحویل ایران شده و بین سال‌های 2012 و 2014 از ناوگان ایران ایر کنار گذاشته شدند.

علی رغم آنکه برای شرکت در این حراج قیمت پایینی تعیین شده، اما خرید آنها برای طرف‌های خارجی خالی از مشکل نیست؛ چراکه نخست برخی کشورها به خصوص آمریکا احتمالا دوست نخواهند داشت که اتباع آنها یک هواپیمای قدیمی ایران ایر را بخرند که البته ممکن است این اقدام حتی غیرقانونی هم باشد.

از طرف دیگر پرداخت پول این هواپیماها نیز مانع بعدی است؛ چراکه بانک‌های بزرگ بین‌المللی در ایران فعالیتی ندارند و بعید به نظر می‌رسد بانک‌های ایرانی هم چک بانک‌های صادرشده از سوی کشوری مانند آمریکا را قبول کنند. 

یک نکته حائز در باره این حراج این است که هواپیماهای 747SP را به حراج گذاشته که تنها 45 فروند از آنها در جهان تولید شده است.

 

فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار