طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی-راهبرد معاصر

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

با آمدن بیماری کرونا در کشور و به راه افتادن موجی از ترس و نگرانی در میان مردم و از طرفی نیز نبودن وسایل بهداشتی مثل ژل ضد عفونی کننده در داروخانه ها و فروشگاه ها باعث دشوار شدن شرایط می شود. در ادامه این خبر طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی را مشاهده کنید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25
کد خبر: ۳۶۸۲۴
تعداد نظرات: ۸ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور و نایاب شدن وسایل بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی در داروخانه ها شما می توانید ژل ضد عفونی کننده را در منزل تهیه و استفاده نمایید در ادامه این خبر طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی را با هم مشاهده خواهیم کرد.

 

ژل ضدعفونی کننده خانگی نه تنها در مواقع شیوع بیماری‌های واگیر بلکه برای ضدعفونی کردن دست‌ها در شرایطی که به آب و صابون دسترسی ندارید مانند زمانی که در مسافرت هستید یا بچه‌ها قصد خوردن خوراکی دارند و شما از آلوده بودن دست‌های آن‌ها نگران هستید و استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده صنعتی را برای پوست نازک و لطیف کودکان دلبندتان مضر میدانید. در ادامه طرز تهیه دو نوع بدون الکل و الکل دار ژل ضدعفونی کننده را آموزش می‌دهیم که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر مانند آنفولانزا و کرونا بهتر است از نوع الکل دار آن استفاده کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه ژل ضد عفونی کننده خانگی بدون الکل

 

بطری اسپری یا فشاری ۳۰ گرمی یک عدد

ژل یا اسپری آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری

تونر صورت یک قاشق غذاخوری

روغن ویتامین ای یک چهارم قاشق چای خوری

قطره ضدعفونی دست کودکان ۳۶ قطره

اگر این قطره پیدا نشد از روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس ۱۵+۳۰ قطره به ترتیب استفاده کنید

نکته: استفاده از اسپری آلوئه ورا به جای ژل آلوئه ورا توصیه می‌شود چون باعث راحت‌تر اسپری شدن ژل در هنگام استفاده می‌شود.

 

 

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

 

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

 

 

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

 

اگر از اسپری آلوئه ورا استفاده می‌کنید کافی است تمامی مواد را درون بطری ۳۰ گرمی بریزید و درب آن را ببندید، سپس آن را تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

 

اگر از ژل آلوئه ورا استفاده می‌کنید. پس مواد را درون یک ظرف کوچک شیشه‌ای مانند لیوان، با هم مخلوط کنید، سپس با استفاده از پیپت آن را به درون بطری منتقل کنید.


به یاد داشته باشید، پیش از هر بار مصرف آن را تکان دهید تا مواد آن با هم مخلوط شوند.


روغن درخت چای و ویتامین ای هر دو دارای خاصیتی ضدباکتریایی هستند ولی قدرت نابودی ویروس‌ها را ندارند.

 

در این دستور تهیه روغن اسطوخودوس به عنوان خوشبو کننده استفاده شده است که می‌توان به جای آن از روغن دارچین، روغن لیمو، روغن بنفشه و … استفاده کرد.


بهتر است از بطری تیره رنگ شیشه ای برای نگهداری ژل ضدعفونی کننده خانگی استفاده کنید تا روغن های موجود در آن در برابر تابش آفتاب خاصیت خود را از دست ندهند.

 

برای از بین بردن تمامی باکتری‌ها استفاده از ژل ضدعفونی کننده خانگی بالا کافی است ولی برای از بین بردن ویروس‌هایی که مولد بیماری‌های واگیرداری مانند آنفولانزا و کرونا باید از ژل ضدعفونی کننده پایه الکل استفاده کرد که در زیر به آموزش آن پرداخته‌ایم.

 

 

 

مواد لازم برای تهیه ژل ضد عفونی کننده خانگی الکل دار یا پایه الکل

 

الکل ایزوپروپیل یک قاشق غذاخوری

روغن درخت چای دو قطره

روغن اسطوخودوس یا هر روغن خوشبوی دیگر سه قطره

ژل آلوئه ورا سه قاشق غذاخوری

روغن ویتامین ای یک قاشق چای خوری

بطری ۶۰ گرمی اسپری یا فشاری برای نگهداری ژل ضد عفونی کننده یک عدد

 

 

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی پایه الکل

 

برای تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی تمام مواد را درون یک ظرف شیشه‌ای مانند لیوان مخلوط کنید و با استفاده از پیپت یا هر روش ممکن دیگر به درون ظرف مورد نظر بریزید و در مواقع لزوم استفاده کنید.

 

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

 

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی

 

 

 


ویدیو آموزشی طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده دست

در زیر به برای راحتی بیشتر آموزش گام به گام طرز تهیه ژل ضدعفونی‌کننده دست با استفاده از مواد در دسترس و کاملاً طبیعی آورده شده است. این ژل برای از بین بردن ویروس کرونا می‌تواند جایگزین مناسبی برای ژل‌های دیگر که در داروخانه‌ها تمام شده‌اند باشد.

 

 

{$sepehr_media_104203_400_300

 

سخن آخر

با توجه به تمام شدن ژل ضدعفونی‌کننده دست که در این شرایط شیوع کرونا در کشور بهترین راه پیشگیری از آن است، امیدواریم که با استفاده از آموزش بالا که به‌صورت عکس و ویدیویی آماده شده است به شما کمک کند. با خیال راحت از آن می‌توانید در کودکان هم استفاده کنید.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آکو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
3
0
سلام
لطفا یا این مطلب رو که غز سایت ما کابان مگ کپی کردید کاملا پاک کنید یا اینکه منبع با لینک مستقیم بدید در غیر اینصورت به گوگل اطلاع خواهیم داد.
آکو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
6
0
سلام
لطفا این مطلب رو که از سایت کابان مگ برداشتید یا منبع با لینک مستقیم بدید یا اینکه کاملا حذف کنید. در غیر این صورت به گوگل اطلاع خواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
France
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
دقیقامنم این آگهی رو توسایت کابان دیدن
صفر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
زرپی! تو این گیروداد قاط زدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
1
مهمترین این ژل الکل هست چون ویروس رو الکل نابود میکنه این ژل شما برا باکتری هست نه ویروس بهتره الکل سفید رو هم اضافه کنید و یه خواهش در مورد چیز و فرمولی که اطلاع ندارید آموزش قرار ندهید چون در این شرایت حساس یک فرمول بی خاصیت با سلامتی افراد بازی میکنه
نگران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
1
سلام دلت خوشه بابا الکل کجا گیر میاد . ما نه نماینده و نه دولتی هستیم که پکیج سلامت داشته باشیم . این نظر همه مسولینه .ما مهم هستیم مردم کی هستن اول ما . روزگار روی یه پاشنه نمی چرخه
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
0
این خزعبلات چیه نوشتین !؟ واقعا فهم این رو ندارین که ممکنه کسی باور کنه این ژل واقعا خاصیت ویروس کشی داره و زندگیش ببازه و خانوادش از هم بماشه و دهها نفر رو مثل خودش آلوده کنه ! سریع این پست رو حذف کنین یا اقدام قانونی خواهم کرد . الکل ۷۵ درصد هم نمیتونه ویروس هپاتیت و کرونا رو از بین ببره شستن دست و ژل ضد عفونی کننده تنها راه حله . مزخرف نوشتین
پاسخ ها
قادر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
مگه ژل ها رو از چی میسازن که الکل نمیتونه از بین ببره. تا جایی که من خوندم الکل 50 تا 75 درصد ضد ویروس خوبی هستش
تحلیل های برگزیده