چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟

در این مطلب قصد داریم روش صحیح ثبت شکایت مشترکان در سامانه 195 جهت لغو پیامک های تبلیغاتی مزاحم از سرشماره‌های شخصی را بررسی کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 31
کد خبر: ۳۸۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تعداد زیاد پیامک های تبلیغاتی که گاه و بیگاه برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شد، همواره با نارضایتی کاربران همراه بود اما روش‌های مختلفی برای غیر فعال کردن این پیامک‌ها به وجود آمد و به همین دلیل موج این پیامک‌ها فروکش کرد. اما این پایان ماجرا نبود چرا که کسب و کارها راه جدیدی را برای ارسال پیامک های تبلیغاتی پیدا کردند و آن استفاده از سرشماره‌های شخصی بود.

به تازگی سامانه رسیدگی به شکایت‌های مربوط به پیامک های تبلیغاتی مزاحم راه‌اندازی شده و کاربران می‌توانند شماره‌های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی را به این سامانه بفرستند و شکایت خود را به ثبت برسانند. اما در طول این چند روز مشکلاتی برای بسیاری از مشترکان به وجود آمده و هنوز بیشتر کاربران نحوه درست استفاده از این سامانه را نمی‌دانند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم با روش صحیح ثبت شکایت در سامانه پیامک های مزاحم آشنا شویم.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت پیشین در زمان خود موضوع لغو پیامک های تبلیغاتی مزاحم را پیگیری کرد و راه‌هایی هم برای جلوگیری از آن‌ها ارائه شد. پس از انتصاب محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، این موضوع به صورت جدی‌تری پیگیری شد و نهایتا سامانه‌ای جهت دریافت گزارش‌های شکایات ناشی از پیامک های تبلیغاتی مزاحم با سرشماره‌های شخصی راه‌اندازی شد. آذری جهرمی در این باره می‌گوید:

پیامک تبلیغاتی مزاحم، آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،‌ حالا ارسال این پیامک‌ها از شماره‌های عادی افزایش پیدا کرده است. صاحبان کسب و کارها باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز عنوان کرده بود که با توجه به لزوم ساماندهی پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از شماره‌های شخصی، ارتقای سامانه 195 و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال کننده را از طریق پیامک به این سامانه ارسال کنند.

راه‌اندازی سامانه 195 و مشکلات پس از آن
سرانجام وزارت ارتباطات به وعده خود عمل کرد و از آماده‌سازی سامانه 195 برای دریافت شکایات مشترکان و مسدود شدن شماره‌های ارسال کننده پیام خبر داد. این سامانه، شکایات مردمی را در خصوص مزاحمت‌های تبلیغاتی برخی شماره‌ها دریافت می‌کند و پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع ذی‌صلاح، شماره ریپورت و مسدود می‌شود.

راه‌اندازی سامانه 195 در روزهای ابتدایی خود با مشکلاتی همراه شد. اول از همه این که قرار بود ارسال پیامک به این سامانه و ثبت شکایت کاملا رایگان باشد اما کاربران از اخذ هزینه در زمان ارسال پیامک به سامانه مذکور خبر می‌دهند. شخص وزیر ارتباطات نیز این موضوع را تایید کرد و گفت این اتفاق به دلیل پیکره‌بندی اشتباه در سامانه رخ داده و هزینه‌های دریافت شده در روزهای آینده به حساب مشترکان بازگردانده می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار