هانتا ویروس چیست؟ شیوع ویروس جدید در چین صحت دارد؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

هانتا ویروس چیست؟ شیوع ویروس جدید در چین صحت دارد؟

شیوع ویروس جدید در چین به نام هانتا ویروس جان یک مرد چینی را گرفت و برخی محققان از احتمال همه گیری و اپیدمیک شدن این ویروس مانند کرونا خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 24
کد خبر: ۳۸۹۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ با وجود درگیری جهان با ویروس کرونا، بیماری دیگری نیز در حال رشد است و شیوع ویروس جدید در چین به نام هانتا ویروس جان یک مرد چینی را گرفت.

 

پایگاه خبری "گلوبال تایمز" چین نوشت، آزمایش مردی از اهالی "یوننان" چین نشان داد که او مبتلا به "ویروس هانتا" است و این مرد که در روز دوشنبه در حال بازگشتن به استان "شاندوگ" به وسیله یک اتوبوس بود، ناگهان درگذشت؛ با انجام آزمایش پزشکان متوجه شدند که به بیماری هانتا مبتلا بوده است.

 

پس از اعلام فوت یک مرد چینی به دلیل ابتلا به هانتاویروس، برخی محققان از احتمال همه گیری و اپیدمیک شدن این ویروس مانند کرونا خبر دادند.

 

برای نخستین بار این ویروس در سال ۱۹۷۸ باعث مرگ یک مرد در کره جنوبی شده است و بر اساس تحقیقات علاوه بر او 32 نفر دیگر نیز در اتوبوس مذکور حضور داشتند و هم‌اکنون در حال انجام آزمایش هستند.

 

پایگاه خبری "first post" نوشت، طبق بررسی‌های "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری" در آمریکا(CDC)، هانتا ویروسی است که عمدتا توسط جوندگان گسترش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث بیماری‌های مختلفی در افراد شود.

 

علائم اولیه هانتا ویروس

این ویروس که از جوندگان به خصوص موش به انسان منتقل و دارای علائمی مانند تب، درد شدید عضلانی، خستگی ممتدد و تنگی نفس است.

 

این بیماری می‌تواند باعث سندرم ریوی هانتی ویروس (HPS) و سندرم کلیوی هانتی ویروس (HFRS) شود.

 

علائم اولیه HPS شامل خستگی، تب و درد عضلات به همراه سردرد، سرگیجه، لرز و مشکلات شکمی است؛ طبق گفته CDC اگر درمان نشود منجر به تنگی نفس و یا حتی مرگ می‌شود.

 

طریق انتقال هانتا ویروس

این بیماری از طریق هوا قابل انتقال نیست و فقط در صورت تماس با ادرار، مدفوع و بزاق جوندگان گسترش پیدا می‌کند.

 

هانتا ویروس در حال حاضر تبدیل به یکی از ترندهای برتر توئیتر شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار