آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی صحت دارد؟

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی صحت دارد؟ رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: پیشنهاد ما این است که حقوق بازنشستگان برای سال جاری حدود ۳۵ درصد افزایش یابد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
کد خبر: ۳۹۵۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، علی دهقان‌کیا رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: سال گذشته طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، مقرر شد که دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند و ۳۰ درصد از این مبلغ نیز براساس قانون باید در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه شود.

 

وی گفت: انتظار بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی این بود که این اقدام قبل از آغاز سال جدید اتفاق می‌افتاد، ولی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، این اقدام عملی نشد و امیدواریم که دولت به این قانون عمل کند و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم اتفاق بیفتد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار دولت، هزینه سبد خانوار ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش حقوق بر همین اساس اتفاق افتاده است و حدود ۶۵ درصد حقوق این افراد افزایش یافته، ولی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پیشنهاد شده که ۱۸ درصد افزایش یابد.

 

دهقان‌کیا گفت: با شیوع ویروس کرونا معافیت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه درنظر گرفته شده و بیش از ۱۱ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بستری شده‌اند که تمامی این موارد هزینه‌هایی را به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل می‌کند.

 

وی افزود: بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشته‌اند و خواستار این شده‌اند که نسبت به افزایش حقوق و همینطور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دستورات لازم را به دولت بدهند.

 

دهقان‌کیا اظهار داشت: انتظار ما این است که دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی ۲۶۰ هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند، چرا که این سازمان نیاز دارد که دولت به تعهداتش عمل کند.

 

وی گفت: دولت باید ماهانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت تعهداتی که داشته است پرداخت کند، چرا که حدود ۲۶ قانون مصوب شده که سهم بیمه آن را باید دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کرده که این اتفاق صورت نگرفته است.

 

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: انتظار ما این است که براساس قانون، افزایش حقوق بازنشستگان به اندازه نرخ تورم باشد و باید حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال جاری حدود ۳۵ درصد افزایش یابد تا میزان دریافتی حداقل‌بگیران این سازمان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد./ فارس

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار