سفر هیئات عالی رتبه روسیه به تهران برای بررسی تحولات میدانی سوریه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سفر هیئات عالی رتبه روسیه به تهران برای بررسی تحولات میدانی سوریه

در دیدار دستیار ارشد وزیر خارجه ایران و هیأت عالی‌رتبه روس آخرین تحولات میدانی سوریه و موانع پیش روی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور مورد گفتگو قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 03
کد خبر: ۴۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر ، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیأت همراه عصر امروز (شنبه) سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ در محل وزارت امور خارجه ایران در تهران با حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار و گفتگوی سه ساعته که با ضیافت میزبان به افتخار هیأت روس پایان یافت، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و موانع فراروی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور از جمله در زمینه نهایی سازی فهرست نمایندگان جامعه مدنی در این کمیته، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگوها درباره دستورکار و پیش نویس بیانیه پایانی نشست آتی سران آستانه در سوچی (۲۵ بهمن ۱۳۹۷| ۱۴ فوریه ۲۰۱۹) نیز تبادل‌نظر کردند.

جابری‌انصاری و ورشنین همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و روند اجرای توافقات استکهلم و موانع فراروی آن گفتگو و رایزنی کردند.

 این دیدار در آستانه نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن روند آستانه)‌ درباره سوریه که قرار است 25 بهمن (14 فوریه) در شهر ساحلی سوچی برگزار شود، انجام شده است.

لاورنتیف 24 آذر ماه 1397 نیز سفری به تهران داشت و با جابری‌انصاری دیدار کرد.

جابری‌انصاری و لاورنتیف هفتم آذر ماه نیز در آستانه پایتخت قزاقستان و در چارچوب یازدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه که هفتم و هشتم آذر ماه در آستانه برگزار شد، با یکدیگر دیدار کرده بودند.

لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه 14 آبان 1397 نیز به تهران سفر و با جابری‌انصاری درباره آخرین تحولات سوریه به رایزنی پرداخته بودند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار