علت گرانی خودرو‌های داخلی چیست؟-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

علت گرانی خودرو‌های داخلی چیست؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خوردو تهران، دو عامل خودرو‌های کارتکسی (ویرایشی) که باعث افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها شده‌اند و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودرو‌ها را دلیل افزایش قابل توجه خودرو‌ها در بازار خودرو در اولین روز‌های آغاز معاملات دانست. اما طی روز‌های آینده با آغاز رسمی خرید و فروش‌ها، مجدد بازار به حالت عادی بازگشته و سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 20
کد خبر: ۴۰۸۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، سعید موتمنی درباره افزیش قابل توجه قیمت خودرو‌های داخلی در بازار، با بیان اینکه بررسی قیمت‌ها نسبت به ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه نشان می‌دهد که افزایش حدود ۱۰ درصدی ایجاد شده است اظهار کرد: برخی از نمایندگان شرکت‌های خودروساز از حدودا هفت یا هشت روز گذشته، کار خود را آغاز کرده اند. این نمایندگان تعدادی از خودرو‌های ویرایشی (کارتکس) را برای افرادی که بیش از ۱۸ ماه است که ثبت نام خودرو نداشتند، با قیمت بالا عرضه کرده اند. زمانی که فروشندگان خودرو می‌بینند که نمایندگان رسمی خودروسازان به طور مثال خودروی ۲۰۶ای که را پیش از سال جدید، ویرایشی ۹۵ میلیون تومان عرضه می‌کرده است، اکنون در حدود ۱۱۶ میلیون تومان می‌فروشد، قیمت‌های خود را بالا می‌برند.

 

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفتگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اینکه همیشه قیمت خودرو‌های ویرایشی (کارتکسی) برای مشتریان بازار، پایه قیمتی به حساب می‌آید، گفت: هرزمان که به طور مثال خودروی ویرایشی،۹۰ میلیون تومان باشد، در بازار آزاد حدود ۵ میلیون تومان بالاتر به فروش می‌رسد؛ چراکه در حقیقت نمایندگی‌های شرکت خوردوساز تریبون آن شرکت هستند و مصوبات شرکت را اجرا می‌کنند؛ بنابراین این قیمت‌ها مبنا و پایه قیمتی خودرو‌ها در بازار آزاد قرار می‌گیرد. این فروش‌های کارتکسی بر التهابات بازار افزوده سبب رشد قیمت‌ها در بازار شده است.

 

موتمنی در ادامه، افزود: از سوی دیگر، دلیل دیگر این افزایش قیمت‌ها این است که فعلا محصولات خودروسازان ایران خودرو و پارس خودرو، شماره گذاری و پلاک نمی‌شوند. در حقیقت بخش شماره گذاری این دو خودروساز تعطیل بوده و ماشین‌ها پلاک ندارند، نمایندگان هم که خودرو‌های پلاک نشده را خریداری را نمی‌کنند. در حال حاضر خودرو‌هایی که در بازار موجود هستند و شماره گذاری شده اند، پیش از سال جاری تحویل گرفته شده اند.

 

وی در رابطه با وضعیت معاملات در بازار خودرو، اعلام کرد: همچنان در بازار تقاضایی وجود ندارد، خریداری در بازار نیست و معاملات راکد است، اما طی روز‌های آینده با شروع رسمی معاملات، بازار به حال عادی باز خواهد گشت که به دنبال آن کاهش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

 

منظور از خودرو‌های ویرایشی یا کارتکسی این است که زمانی که خودرو از شرکت خریداری می‌شود، مبلغ واریز و پلاک به نام فرد صادر می‌شود، لذا در خرید از وارد نمایندگی ها، در حقیقت صلح می‌زنند. مشخصات مشتری وارد و مبلغ را دریافت می‌کنند؛ پنج روز تا یکماه پس از آن خودرو تحویل داده می‌شود.

ارسال نظر