جزئیات شیوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

جزئیات شیوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش آموزان پایه دوازدهم، امتحانات نهایی آن‌ها به طور قطع به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 21
کد خبر: ۴۰۹۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کمرئی افزود: اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها ممکن است توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود البته این در صورتی است که دانش آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند، هرچند هنوز موردی در این خصوص قطعی نیست.

 

وی درخصوص کنکور هم اظهارداشت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند و تنها ۱۵ درصد از دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند البته آموزش و پرورش تمایل دارد که همین ۱۵ درصد نیز بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی به مراکز عالی راه یابند.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه از پخش یک هزار و ۲۰ جلسه درسی از شبکه‌های آموزش و چهار سیما خبر داد و گفت: شیوع این بیماری باعث شد تا در بیش از ۸۰ درصد آموزش دنیا اخلال ایجاد شود و نظام‌های آموزشی را وادار به واکنش کند.

 

کمرئی یادآور شد: ایجاد فرصت برای بسط و گسترش آموزش‌های مجازی ازجمله نکات مثبت شرایط حاکم شده، است، اما اینکه دانش آموزان عادت به روش سنتی آموزش و حضور در مدرسه داشتند و اینکه از این موضوع محروم هستند از نکات منفی شرایط کرونایی است.

 

وی تصریح کرد: با معلوم شدن این موضوع که تعطیلات به درازا می‌کشد آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرد تا سال تحصیلی را به اتمام رساند و آموزش‌ها متوقف نشود.

 

وی ادامه داد: اولین اقدام آموزش و پرورش در برابر کرونا ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون بود که با مساعدت صداوسیما این امر از ۱۰ اسفند ماه محقق شد و شبکه‌های تلویزیونی همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشتند.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پخش برنامه‌های آموزشی تلویزیون بازخورد خوبی در بین دانش آموزان داشته است و در ادامه فرایند آموزش مؤثر بوده است.

 

کمرئی گفت: اقدام دوم آموزش و پرورش در برابر کرونا، آغاز آموزش‌های پراکنده در فضای مجازی بود که به‌صورت خودجوش توسط معلمان آغاز شد بنابراین برای انسجام‌بخشی به آموزش‌های فضای مجازی اقدام به راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) کردیم.

 

وی شبکه شاد را مختص آموزش و پرورش اعلام و عنوان کرد: این شبکه آموزشی به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا ۱۵ میلیون دانش آموز را پوشش دهد از ویژگی‌های این شبکه، متناظر با مدرسه حقیقی ما مدرسه‌ای در فضای مجازی تشکیل دادیم.

 

وی اضافه کرد: در شبکه آموزشی دانش آموزان همانند مدرسه حقیقی علاوه بر زنگ‌های کلاسی زنگ تفریح نیز برای دانش آموزان پیش‌بینی‌شده تا دانش آموزان دچار خستگی نشوند و هرزنگ تفریح بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش فضای شبکه شاد را فضایی کاملاً ایمن و اختصاصی دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند.

 

کمرئی ادامه داد: دانش‌آموزانی که به هر دلیلی اعم از نداشتن گوشی تلفن همراه، اینترنت، آنتن و حتی تلویزیون، از دریافت آموزش‌های مجازی محروم هستند، از طریق ارسال درس‌نامه، جزوات، کاربرگ و ... توسط راهبران آموزشی و بعضاً دهیاران محلی پوشش داده می‌شوند.

 

وی به موضوع امتحانات تصریح کرد: تمام تمرکز ما بر فرایند آموزش متمرکز است و تلاش داریم تا آموزش‌ها به نحو احسنت برای دانش آموزان ارائه شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر